تصویب قوانین مقابله با نفرت برای حمایت از مسلمانان در نیوزیلند

فدراسیون شوراهای چندفرهنگی نیوزیلند نسبت به اتفاقات نژادپرستانه اخیر در این کشور ابراز نگرانی کرد و خواستار تصویب قوانین مقابله مقابله با نفرت شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « thedailyblog»، فدراسیون شوراهای چندفرهنگی نیوزیلند نسبت به اتفاقات نژادپرستانه اخیر در این کشور ابراز نگرانی کرد و خواستار تصویب قوانین مقابله مقابله با نفرت شد.

 

جامعه اسلامی در نیوزیلند هفته گذشته شاهد دست نوشته های ضد اسلامی در مسجد تازه افتتاح شده در کوئینزتاون و نوشته های ناشی از نفرت بر روی تابلویی در بیرون از مدرسه ای در «اینورکارگیل» بود.

 

فدراسیون شوراهای چند فرهنگی نیوزیلند در سال 1989 به عنوان یک نهاد غیر دولتی و غیر مذهبی تاسیس شد و اکنون به عنوان سازمان حامی همه جوامع قومی در سراسر کشور فعالیت می کند.

 

این سازمان از ابتدا مواضع قاطعانه در قبال سخنان و اقدامات ناشی از نفرت اتخاذ کرده و تاکید کرد که این روند نفرت، جوامع آسیب پذیر در جامعه را هدف قرار داده است.

 

« پانچا نارایانان » رئیس فدراسیون شوراهای چند فرهنگی  نیوزیلند در این باره می گوید: حوادثی از این دست نیاز فوری به تصویب قانون برای مقابله با اظهارات و اقدامات ناشی از نفرت را نشان می دهد.

 

وی افزود: نیوزیلند از برخی جهات مسیری طولانی را طی کرده است  اما هنوز باید کارهایی در این زمینه انجام دهد چرا که این اقدامات هشدار دهنده و غیرقابل قبول هستند.

 

نهادهای مستقل مانند كمسیون حقوق بشر سازمان ملل سالهاست به دولت نیوزیلند برای بهبود قوانین مقابله با نفرت توصیه کرده اند .

 

به گفته نارایانان اینها تغییراتی هستند که دولت قبلا به طور علنی به آنها متعهد شده است و هیچ بهانه ای برای عمل نکردن به آنها ندارد.

کد خبر 1009332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha