حماسه ۹ دی حکایتی از زمان شناسی مردم

حماسه ۹ دی سال ۸۸ از زمان و موقعیت شناسی مردم آگاه ایران برای ایستادگی در برابر فتنه گران و توطئه های دشمنان حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، پس از برگزاری انتخاباتی با مشارکت بالا و بی نظیر در سال 98، حرکتی با عنوان تخلف در انتخابات آغاز و با حمایت های دشمنان نظام تبدیل به فتنه و جریانی برای تخریب بیت المال و توهین به مقدسات شد.

 

این جریان 6 ماه طول کشید و مردم به افراد ناآگاه و فتنه گر فرصت دادن تا دست از اشتباه خود بردارند که البته در این اتفاق بسیاری متوجه اشتباه خود شده و به جمع مردم بازگشتند اما تعدادی نیز همچنان بر رفتار غلط خود پای فشاری کرده و آشوب سازی کردند.

 

این موقع بود که مردم با شناخت واقعیت ها در 9 دیماه وارد میدان شده و در قالب راهپیمایی سراسری آتش فتنه را خاموش و دشمنان را به عقب نشینی وادار کردند.

 

چنین حرکت مردمی برای حمایت از رهبر انقلاب اسلامی و ارزش های نظام، به موقع و به جا اتفاق افتاد. بدون اینکه دستورالعمل و دستوری از مراجع حاکمیتی صادر شود، مردم به صحنه آمده و نقش خود را برای حفظ نظام ایفا کردند.

 

البته چنین مشارکت هایی همواره وجود داشته که حضور در انتخابات، راهپیمایی و صحنه های حماسی مثل تشیع پیکر شهدا وجود داشته اما در سال 88 نقش خاصی را داشت که به بصیرت و آگاهی مردمی تبدیل شد.

 

*وفاداری ملت به رهبر زمان در 9 دی اثبات شد

 

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه اصفهان با اشاره به اهمیت وفاداری امام و امت در هر حکومتی برای پیشرفت و ایستادگی در برابر دشمن، گفت: وفاداری ملت ایران به رهبر انقلاب در حماسه 9 دی اثبات شد.

 

حجت الاسلام «رحمت‌الله صادقی» با بیان اینکه وقت شناسی مردم در حماسه 9 دی واقعیت وفاداری به نظام را نشان داد، افزود: مردم با حضور و مشارکت همیشگی خود وفاداری را ثابت کرده و این ویژگی بین مردم و رهبری برقرار بوده و دشمن از همین موضوع هراسان است.

 

وی ادامه داد: حماسه آفرینی مردم در سال 98 دشمن را وادار به عقب نشینی و موجب سرنگونی فتنه گران شد و همین حضور به موقع آتش فتنه را خاموش کرد.

 

*شکست فرصت های دشمن با اتحاد ملی

 

رزمنده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه وحدت ملی فرصت را از دشمن می گیرد، گفت: فرصت های دشمنان با اتحاد ملی از بین رفته و تبدیل به اقتدار و نقطه عطف برای ملت و نظام می شود.

 

«مصطفی سجاد»، با بیان اینکه دشمنان همواره فرصت های نظام مثل مشارکت اجتماعی، شخصیت ها مثل سردار سلیمانی و وحدت ملی را مورد هدف قرار می دهد، تصریح کرد: این ها مولفه های قدرت برای نظام محسوب شده و به همین دلیل دشمن برای تخریب آن ها برنامه ریزی می کند.

 

وی ادامه داد: انتخابات 88 یک فرصت برای نظام و یک تهدید برای دشمن بود و همین موضوع موجب تصمیم سازی جهت فتنه شد ولی انسجام مردمی در 9 دی 88 دوباره مشت محکمی به دشمنان و مایه عقب نشینی آن ها شد.

 

*تقارن 9 دی با ایام شهادت سردار سلیمانی

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: تقارن 9 دی با ایام شهادت سردار سلیمانی و چهلمین روز شهادت غخری زاده همه نماد همبستگی استکبار ستیزی و ایستادگی در برابر دشمن است.

 

«محمدعلی احمدی» ادامه داد: ملت ایران همواره بر سر مواضع خود ایستاده و با وجود توطئه های زیاد دشمنان اما مسیر واقعی خود را طی کرده و در برابر دشمنان تسلیم نمی شوند و شهادت افتخاری برای مقاومت و ایستادگی است.

 

وی ادامه داد: امسال ایام حماسه 9 دی با شهادت سردار سلیمانی، سالروز انتقام سخت، چهلمین روز شهادت فخری زاده و ایام فاطمیه مقارن شده که هر کدام اهمیت خاصی در موضوع آزادگی دارد.

کد خبر 1009447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha