اعطای مجوز صادرات برق توسط بخش خصوصی می تواند کمک موثری به این بخش کند

صمیمی با اشاره به اینکه اعطای مجوز صادرات برق توسط بخش خصوصی می تواند کمک موثری به این بخش کند، گفت: نگاه دولت از تصدی گری صادرات برق باید تغییر کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مجتبی صمیمی کارشناس اقتصادی در تولید و صنعت در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: در همه کشورهایی که جایگاهی برای بخش خصوصی در نظر گرفته اند برای چرخه ای که از سرمایه آغاز و به سرمایه گذاری ختم می شود, ارزش و اعتبار قائل هستند و همه تلاش و قوانین برای این است تا موانع این چرخه در مسیر اعتلای اقتصاد و رشد بخش خصوصی برطرف شود.

 

وی ادامه داد: متاسفانه از قدیم این چرخه در ایران نه تنها کارساز نبوده است بلکه برخی قوانین دست و پاگیر در دولت هم موجب شد درست کار نکند.


صمیمی با اشاره به اینکه در زمانی هایی سرمایه و سرمایه دار نکوهش شده است، گفت: ابلاغ سیاست های اصل 44 قانون اساسی توسط مقام معظم رهبری موجب شد توجه بیشتری به بخش خصوصی شود.


وی با اشاره به برخی موانع سرمایه گذاری گفت: در صنعت نیروگاهی، خریدار محصول نهایی دولت با پرداخت سه تا پنج ساله است و با توجه به چند برابر شدن نرخ ارز و تورم، مشکلات بخش خصوصی بیشتر شده است.


این کارشناس اقتصادی در تولید و صنعت گفت: تا پایان مهر بالغ بر 25 هزار میلیارد تومان طلب بخش خصوصی از مجموعه وزارت نیرو است.

 

صمیمی با اشاره به اینکه اعطای مجوز صادرات برق توسط بخش خصوصی می تواند کمک موثری به این بخش کند، گفت: نگاه دولت از تصدی گری صادرات برق باید تغییر کند.


وی ادامه داد: بخش خصوصی بالغ بر 10 هزار مگاوات برق را می تواند صادر کند اما دولت به بخش خصوصی اجازه این کار و بستن قراردادهای خارجی را نمی دهد.


آقای صمیمی افزود: طلب پیمانکاران اجرای طرح های نیروگاهی بیش از 300 میلیون یورو است که پرداخت نشده است.

 

کد خبر 1009549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha