رشد شاخص اهدای خون بانوان در شیروان

مدیر پایگاه انتقال خون شیروان گفت: طی سال جاری شاخص اهدای خون بانوان شیروان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

«نازنین بهشتی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: طی ۹ ماهه امسال شاخص اهدای خون بانوان ۸.۳۶ بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰.۸۳ درصد رشد در اهدای بانوان مشاهده شده است.

 

 

مدیر پایگاه انتقال خون شیروان بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۴ هزار و ۶۰۳ نفر داوطلب اهدای خون به مراکز اهدای خون شیروان مراجعه داشته اند که از این تعداد ۳ هزار و ۵۵۲ نفر موفق به اهدای خون شدند.

 

 

بهشتی عنوان کرد: از مجموع کل اهدا کنندگان خون این شهرستان طی مدت سال جاری، ۲۹۷ نفر را اهدا کنندگان خانم، هزار و ۵۱ نفر اهدا کننده بار اول و ۲ هزار و ۱۸۲ نفر را اهدا کننده مستمر تشکیل می دهند.

 

 

وی تصریح کرد: هم اکنون شاخص اهدای خون شیروان ۷۷.۱۶ ، شاخص اهدای خون بانوان ۸.۳۶، شاخص اهدای مستمر ۶۱.۴۳ و شاخص جذب(بار اول) ۱۹.۵۱ می باشد که آمار مقایسه ای نسبت به سال قبل ۳.۹۴ کاهش در مراجعه، ۶.۷۹ کاهش در خونگیری و ۳۰.۸۳ رشد در اهدای بانوان مشاهده شده است.

 

 

بهشتی ادامه داد: ضمن تشکر از داوطلبان اهدای خون که در شرایط سخت بحران کرونا در مراکز اهدای خون حضور یافتند از آنان تقاضامندیم با توجه به برودت هوا و نیاز همیشگی به خون، با اهدای خون خود یاری گر بیماران نیازمند به خون باشند.

 

 

بر اساس آمار پایگاه انتقال خون، سهم بانوان از اهدای خون در کشور ۴،۳۸ درصد است.

 

 

پایگاه انتقال خون شهرستان شیروان در بهمن سال ۹۳ به بهره برداری رسیده است.

 

 

 

 

کد خبر 1009613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha