برگزاری سه محفل قرآنی  ایام دهه فجر در ملایر

یار محمدی گفت: در جلسه کمیته قرآنی دهه فجر که با حضور فعالان قرآنی برگزار شد سه محفل قرآنی طی ایام دهه فجر در شهرستان ملایر در دستور کار قرار گرفت.

«ایرج یار محمدی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در ملایر گفت: در حال حاضر 4 موسسه قرآنی و 26 خانه قرآنی در سطح شهرستان ملایر زیر نظر و با مجوز اداره تبلیغات اسلامی ملایر فعالیت دارند.

کارشناس فرهنگی واحد قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر با بیان اینکه  در ایام کرونا برنامه های این موسسات یا به صورت مجازی و یا با فعالیت محدود و فرد به فرد انجام شده است گفت: همچنین یکصد جلسه خانگی قرآنی نیز زیر نظر اداره تبیلغات اسلامی در ملایر فعالیت دارند.

وی با اشاره به محدودیت برنامه های قرآنی با توجه به شیوع بیماری کرونا و نبود تجمعات گفت: با این وجود برنامه های قرآنی در سطح شهرستان تعطیل نیست و برنامه ها در فضای مجازی دنبال می شود.

یار محمدی با اشاره به برگزاری برنامه های مختلف انجام شده توسط واحد قرآنی اداره تبلبغات اسلامی ملایر در سال جاری گفت: برگزاری ختم قرآن در مناسبتهای مختلف توسط علاقمندان به کتاب وحی  ، به صورت مجازی ، برگزاری پویش های مختلف قرآنی، مسابقات فرهنگی و قرآنی و... در کانالهای پیام رسانهای داخلی و...جمله این برنامه ها بوده است.

وی با اشاره به اجرای طرح مساورات گفت: در این طرح نیز با همکاری خادمان قرآن و همچنین فعالان قرآنی شهرستان مبالغ نقدی  جمع آوری و به یک نفر از خانواده های نیازمند و  و همچنین یک عدد تبلت نیز برای دانشآ موز نیازمند تهیه و اهدا شد.

 یارمحمدی بازدید از موسسات و خانه های قرآنی  توسط  رئبس امور قرآنی استان،  پیگیری برنامه های قرآنی و... را از دیگر اقدامات واحد قرآنی ملایر برشمرد.

  وی در ادامه با بیان اینکه از ابتدای امسال یک محفل انس با قرآن در شهرستان برگزار شد گفت: در جلسه کمیته قرآنی دهه فجر با هدف برنامه ریزی برای برگزاری برنامه های مختلف قرآنی در ایام الله دهه فجر  که با حضور فعالان قرآنی برگزار شد قرار است 3 محفل قرآنی دیگر در ایام دهه فجر برگزار شود.

وی به برگزاری مسابقات قرآنی در ایام دهه فجر افزود: امسال نیز مانند سال های گذشته قرار است مسابقع قرآن صاعد برگزار شود که سال  گذشته حدود 80 نفر از شهرستان ملایر در این مسابقه  شرکت کردند و  بیشترین برگزیدگان در سطح استان از ملایر بود.

 وی با اشاره به برگزاری دوره چهارم مسابقه سراسری قرآن صاعد گفت: این مسابقه امسال نیز  نیز شامل دعای 36 تا 46  صیحیفه سجادیه ترجمع استاد انصاریان و حکمت 241 تا 360  نهج البلاغه ترجمه مرحوم دشتی خواهد بود که علاقمندان می توانند با مراجعه به سایت WWW.MASANI.IR   ثبت نام داشته  که  زمان پاسخ گویی از  12 تا 22 بهمن ماه خواهد بود.

وی گفت:با توجه به غیر حضوری بودن و مجازی بودن مسابقه پیشش بینی می شود از شهرستان ملایر   بیش از 100 نفر در این دوره از مسابقه  شرکت کنند.

وی برگزاری پویش قرآنی برگزاری مسابقه ترجمه و مفاهیم جزء 30 قرآن ویژه کارکنان ادارات، مسابقات اذان و اقامه ویژه جوانان و نوجوانان و... را از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای دهه فجر امسال توسط اداره تبلیغات اسلامی ملایر برشمرد.

کد خبر 1009694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha