زیرساخت های تنها تالاب زنده و پویای شرق کشور تکمیل شود

فرماندار نهبندان گفت: تنها تالاب زنده و پویای شرق کشور تالاب «کجی» نهبندان است که باید به آن رسیدگی و زیرساخت های آن با نگاه ویژه تکمیل شود.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند،  «مجید بیکی» امروز (۱۰ دی) در نشست با مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی اظهار کرد: ظرفیت های خوبی در شهرستان نهبندان وجود دارد که موضوع بکر بودن محیط زیست یکی از این پتانسیل ها است.

 

 فرماندار نهبندان با تأکید بر اینکه محیط زیست نباید مانع توسعه باشد، افزود: اگر بخواهیم در حوزه های فرهنگی، اقتصادی و زیربنایی توسعه پیدا کنیم باید به مقوله محیط زیست بیشتر توجه کنیم.

 

وی تصریح کرد: زمانی که واحدهای تولیدی را به سمت و سوی واحدی سبز، هدایت کنیم می توانیم ادعا کنیم که محیط زیست به توسعه کمک کرده است؛ لذا محیط زیست باید در راستای توسعه؛ واحدهای تولیدی را به سمت یک واحد تولیدی سبز هدایت کند.

 

وی با بیان اینکه توازن در توسعه باید در همه بخش ها مورد توجه مسئولان باشد، ادامه داد: اگر توازن باشد نه قانون محیط زیست شکسته می شود و نه از هرگونه سرمایه گذاری و پیشرفت جلوگیری می شود، در حقیقت نگاه محیط زیست در هر موضعی؛ از نوع همکاری و همراهی بوده و مانع کار و توسعه در شهرستان در سال های اخیر نشده اند.

 

فرماندار نهبندان با تأکید بر اینکه نگاه محیط زیست از نوع توسعه است، یادآور شد: طرح مدیریت پسماند شهرهای نهبندان و شوسف چندین سال است که معطل مانده است و به سرانجام نرسیده است که هر چه زودتر باید تعیین تکلیف شود.

 

 وی گفت: بُعد نظارتی محیط زیست در جمع آوری زباله، مهم است و باید نظارت ها بازدارنده و به سمت دفن بهتر برویم تا هم نسل امروز، نسل آینده و محیط اطراف در خطر نیفتند.

 

فرماندار نهبندان تصریح کرد: تنها تالاب زنده و پویای شرق کشور تالاب «کجی» نهبندان است که باید به آن رسیدگی و زیرساخت های آن با نگاه ویژه تکمیل شود.

 

وی افزود: طی این سال ها جشنواره ها و زیر ساخت های تالاب کجی تا حدودی فراهم شده است اما انتظار است از محل اعتبارات ملی زیرساخت های تالاب بیش از پیش ارتقاء یابد و گردشگری اکوتوریسم برای بهره برداری مناسب تر، از ماموریت های محیط زیست باشد.

 

مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی هم در این جلسه با اشاره به پتانسیل ها و ظرفیت های محیط زیست شهرستان نهبندان، اظهار کرد: محیط زیست شهرستان نهبندان منطقه ای بکر و دست نخورده و دارای گونه های مختلف جانوری است.


حسن اکبری ادامه داد: تلاش بر این است که توجه کافی به حوزه محیط زیست و توسعه شهرستان شود و تمایل داریم استعلام ها با کمترین زمان انجام شود.


وی با بیان اینکه حفظ یک سرمایه در حوزه محیط زیست ارزش است، گفت: به گونه ای در حوزه محیط زیست رفتار می شود تا آیندگان هم از آن استفاده کنند و مانع توسعه نباشد.

کد خبر 1009732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha