یکصد خانواده کم بضاعت تحت پوشش کانون فرهنگی ژیانه‌وه سنندج هستند

سید فاطمه ابراهیمی گفت: یکصد خانواده کم‌بضاعت و آسیب‌دیده از شرایط کرونا تحت پوشش کانون فرهنگی ژیانه‌‌وه سنندج قرار دارند.

سید فاطمه ابراهیمی مسئول کانون فرهنگی ژیانه‌و‌ه شهرستان سنندج  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان با اشاره به اینکه در حال حاضر یکصد خانواده کم بضاعت تحت پوشش این کانون هستند، اعلام کرد: این خانواده‌ها بدون شک در شرایط کرونایی بیشتر به همیاری و امداد نیاز دارند لذا در چهار نوبت بسته‌های معیشتی تهیه و بین نیاز مندان توزیع شد.

 

وی افزود: علاوه بر تهیه ارزاق، کمک به بحث درمان چند خانواده، تهیه وسیله گرمایشی، کمک به بحث آموزش کودکان نیازمند با توجه به مجازی شدن آموزش، از اهم فعالیت‌های این کانون بوده است.


 
وی خاطر نشان کرد: کانون فرهنگی ژیانه‌وه، از سال ۹۷ با هدف توسعه ارزش‌های انسانی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و توانمندسازی زنان خودسرپرست فعالیت خود را آغاز کرده است.

 

مسئول کانون فرهنگی ژیانه‌وه سنندج به برخی از فعالیت‌های آموزشی این کانون پرداخت و یادآور شد: برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی برای کودکان و مادران و آموزش دوسویه در بسیاری از موارد آموزشی و تربیتی در این کانون شکل گرفته است.

 

ابراهیمی با اشاره به اینکه همیشه دغدغه کاهش آسیب اعتیاد به عنوان یک معضل بزرگ را داشته است، گفت: در راستای کاهش این معضل برای اولین بار در استان اقدام به برگزاری نمایشگاه عکس و پوستر در زمینه مبارزه با دخانیات کرده است که مورد استقبال بسیاری از مردم قرار گرفت.

 

وی عنوان کرد: همچنین در راستای کاهش آسیب اعتیاد و عدم گرایش به سوی مصرف مواد مخدر، مسابقات فرهنگی، هنری دیگری از جمله مسابقه نقاشی بین نوجوانان و اهدای جوایز به مغازه‌هایی که سیگار نمی‌فروختند در برنامه‌های این کانون قرار گرفت.

 

افتتاح مجتمع توانمندسازی در روستای گاوه‌ره

مسؤل کانون فرهنگی ژیانه‌وه گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های این کانون افتتاح مجتمع توانمند‌سازی در روستای گاوه‌ره، ویژه بانوان و کودکان بود که این مجموعه شامل کتابخانه، کارگاه قالی بافی، خیاطی، کلاس آموزش دف نوازی و آموزش قرآن مجید است و با کمک خیرین و مربیان خیر اندیش راه‌اندازی و خوشبختانه در جذب مخاطب نیز بسیار موفق بوده است.

 

ابراهیمی درباره دیگر فعالیت‌های این کانون فرهنگی بیان کرد: با هدف کمک به سلامت جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی با استفاده از فاکتور ورزش، اقدام به برگزاری کلاس‌های کوهنوردی و دیگر مسابقات ورزشی کردیم که خود این فعالیت در جذب جامعه هدف بسیار موثری واقع شد. 

 

به گفته ابراهیمی برگزاری برنامه‌های مناسبتی مثل روز زن و دهه کرامت، شناسایی زنان و دختران موفق که بدون امکانات خاص و بیشتر با اتکا بر همت و اراده والای خود موفقیتی را کسب کرده‌اند از برنامه‌های مهم کانون بوده است.


 
وی برگزاری مسابقه نقاشی هوای پاک بین مدارس، برگزاری نمایشگاه غذاهای سنتی و محلی با هدف ممانعت از تهاجم فرهنگ غذا را از برنامه‌های دیگر این کانون دانست و درباره مشارکت همه جانبه این کانون در فعالیت‌های اجتماعی گفت: از افتخارات کانون ژیانه‌وه اعزام نیرو به مناطق سیل زده و کمک به سیل‌زدگان بوده است.

 

خواست کانون ژیانه‌وه تهیه چرخ خیاطی برای بانوان خودسرپرست است

ابراهیمی از مطالبات کانون ژیانه‌وه را کمک به تهیه دو عدد چرخ خیاطی دانست و افزود: چرخ زندگی چند بانوی خود سرپرست با تهیه این دو چرخ خیاطی خواهد چرخید.

 

 وی از خیرین خواست کانون ژیانه‌وه را در راستای تهیه این چرخ خیاطی‌ها یاری کنند.

 

«ژیانه‌وه» واژ‌ه‌ای کردی و به معنی زندگی است.

کد خبر 1009733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha