ایستادگی پای دین و ولایت در فتنه آشکار می شود

آیت الله عابدینی گفت: در فتنه انسانیت انسان ها آشکار می شود، در فتنه معلوم می شود هر انسانی چقدر صداقت دارد و چقدر از نفاق به دور است امروز هم ما در کوره فتنه هستیم و معلوم می شود چقدر پای دین، حق، ولایت و امامت ایستاده ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در مراسم گرامیداشت حماسه 9 دی و سالروز شهادت سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی که امروز (چهارشنبه 10 دی) در دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، بیان کرد: در آستانه سالگرد شهادت سردار سلیمانی قرار داریم و امنیت، شجاعت، استقلال و سربلندی را مدیون سردار سلیمانی هستیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه با تسلیت ایام فاطیمه افزود: خداوند متعال در قرآن نسبت به حضرت مریم (س) عجیب تعریف کرده است، حضرت مریم سیده و الگوی زنان زمانه و عصر خود است ولی حضرت زهرا (س) سیده و الگوی همه عالم در همه زمان ها است زیرا رسالت خاندان حضرت فاطمه (س) جهانی است.

 

وی عنوان کرد: زمین با امام زمان (عج) با عدل و داد معطر شده و امنیت و صلح برقرار خواهد شد زیرا اسلام دین صلح و آرامش برای بشریت است.

 

آیت الله عابدینی توضیح داد: در حدیثی امام صادق (ع) در خصوص اینکه آیا حق داریم به دیگران( 2 کشور کافر) سلاح بفروشیم، می فرمایند ما می توانیم سلاح بفروشیم ولی 2 شرط دارد نخست اینکه به یک طرف نفروشیم و به هر 2 این سلاح را بفروشیم و دیگر اینکه سلاح کشتاری حق نداریم بفروشیم بلکه سلاحی باید دهیم که جان آنها را حفظ کنیم.

 

وی اضافه کرد: این حدیث نشان دهنده نگاه اسلام برای صلح و آرامش است ولی همین اسلام در برابر آنها که می خواهند امنیت انسان ها را به مخاطره اندازند آیه واعدوا لهم ما استطعتم من قوه و من رباط الخيل را بیان فرموده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد:  وقتی به فتنه می رسد هم قرآن می فرماید اگر کسانی فتنه انگیزی می کنند باید ریشه اینها قطع شود تا فتنه از بین برود ،همیشه زمینه های نفوذ اجانب در درون نظام اسلامی پیدا می شود و باید ریشه فتنه را خشک کرد تا زمینه برقراری آرامش برای ملت ها فراهم شود.

 

وی اعلام کرد: یک نگاه در قرآن این است همه انسان ها در معرض فتنه هستند و در فتنه انسانیت انسان ها آشکار می شود، در فتنه معلوم می شود هر انسانی چقدر صداقت دارد و چقدر از نفاق به دور است امروز هم ما در کوره فتنه هستیم و معلوم می شود چقدر پای دین، حق، ولایت و امامت ایستاده ایم.

 

آیت الله عابدینی گفت: ما در هر شرایطی باشیم در معرض فتنه و امتحان هستیم، اگر حقی را دیدیم سکوت کردیم و باطلی را دیدیم تعظیم کرده و مخالفت نکردیم یعنی نمره قبولی نگرفتیم، زمانی بیمار هستیم با این بیماری امتحان می شویم و وقتی قوی و جوان هستیم در این قوت و جوانی امتحان می شویم.

 

وی تصریح کرد: دعایی در قرآن داریم مبنی بر اینکه خداوندا کمک کن ما ابزار فتنه اجانب نشویم و نکته دیگر اینکه فتنه به اینگونه هست که فقط دامن فتنه گران را نمی گیرد بلکه دامن آنها که تماشا می کنند را هم می گیرد و عافیت آنها را بر هم می ریزد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: خداوند متعال می فرماید فتنه از قتل خشن تر و بدتر است، وقتی فتنه به پا می شود وحشت و رعب حاکم شده، زیرساخت ها به آتش کشیده می شود، اختلافات اوج می گیرد، انسان ها دشمن هم می شوند، اعتمادها می سوزد، نوامیس به مخاطره می افتد و آدم ها کشته می شوند بنابراین کشتار یک قلم از مجموعه آورده های شوم فتنه است.

 

وی در ادامه تأکید کرد: حضرت زهرا (س) حلقه اتصال نبوت انبیا عظام و خاتم آنها با سلسله امامت و ولایت بود اگر بتوانیم شخصیت ایشان را تبیین کنیم همه زنان عالم مسیحی، یهودی و حتی بدون آیین و دین وقتی نام حضرت زهرا (س) را بشنوند اردتمند ایشان خواهند شد.

 

آیت الله عابدینی با اشاره به شخصیت سردار سلیمانی یادآور شد: سردار سلیمانی فتنه خوب را شناخت؛ عمود دین ولایت است وقتی همه هجمه دشمنان به این عمود دین است، سردار سلیمانی ولایت مدار بود و این امر یکی از مهمترین جلوه های شخصیت ایشان بود و سردار سلیمانی در عرصه سیاسی نگاه به حزب و جناح خاصی نداشت و به جای اینها مستکبران و مستضعفان را می دید.

 

وی خاطر نشان کرد: خداوند فرمود هر کس از نام و دین من روی برگردارند، زندگی بر او سخت می شود و فرمود ارتباط با خدا و قرآن آرامش و آسایش به دنبال دارد و سردار سلیمانی با خدا بود و دنبال شهادت بود.

 

کد خبر 1009753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha