توجه به شیراز به عنوان شهر فرزانگان در طراحی نشانه شهر شیراز

اسکندرپور گفت: در طراحی نشانه شهر شیراز باید به شیراز به عنوان شهر فرزانگان توجه شود و داشته های ادبی، تاریخی و مذهبی لحاظ شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حیدر اسکندرپور»، امروز (چهارشنبه 10 دی) در آئین رونمایی از فراخوان طراحی نشانه شهر شیراز و آغاز به کار مسابقه بین المللی هویت بصری گفت: در طراحی نشانه شهر شیراز باید به شیراز به عنوان شهر فرزانگان توجه شود.

شهردار شیراز افزود: مردم باذوق، مهمان دوست و باوفای شهر شیراز نمونه ای از اصالت شهر شیراز هستند و بسیاری از خصوصیات خوب مردم کشور ما در مردم شیراز وجود دارد و دارای نشاط مذهبی، فرهنگی و ... هستند.

وی اضافه کرد: در طراحی نشانه شهر شیراز سابقه تمدن این شهر و دیرینه بون توجه به حقوق شهروندی نباید مورد غفلت قرار بگیرد و همچنین بزرگانی همچون سعدی و حافظ شیرازی نیز باید در نظر گرفته شوند.

اسکندرپور تاکید کرد: شیراز را به نام حضرت شاهچراغ (ع) می شناسیم و مگر می شود نام شیراز بیاید و نام این سابقه مذهبی به میان آورده نشود و در هویت بصری باید تمام هویت های تاریخی، فرهنگی و مذهبی لحاظ شوند و به صورت مختصر به عرصه ظهور برسند.

وی تصریح کرد: این نشان متعلق به مردم شیراز است و ما تنها در دستگاه های اجرایی تلاش می کنیم تا این نشانه در شان و جایگاه شهر و مردم شیراز باشد.

 

کد خبر 1009777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha