۳۵ واحد آموزشی طی سال جاری به بهره برداری می رسد

غفوری نژاد گفت: تا پایان سال جاری ۳۵ واحد آموزشی دیگر به بهره برداری و تحویل آموزش و پرورش استان خواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « امیر غفوری نژاد» امروز(10 دی)  در جلسه ای که با حضور مدیر آموزش و پرورش استان، معاونین و کارشناسان نوسازی مدارس برگزار شد، با گرامیداشت ایام شهادت حضرت  فاطمه (س) و شهادت سردار سلیمانی، اظهار داشت: در پی سیل سال 98 تعداد 500 واحد آموزشی در استان لرستان خسارت دیده است.

 

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان افزود: ۲ هزار ۲۵ کلاس درس در مناطق سیل زده استان به سرعت تعمییر شد و یک هزار ۷۷۵ کلاس درس نیر تاکنون تعمییر اساسی شده است.

 

وی بیان کرد: همچنین کار ساخت ۱۲۲ مدرسه جدید الاحداث با ۴۴۸ کلاس درس با اعتبار ۱۳۱ میلیارد توماندر استان آغاز شده است.

 

غفوری نژاد با بیان اینکه میزان مشارکت خیرین مدرسه ساز، دوشادوش اعتبارات ملی بوده است، افزود: ما توانستیم از تعداد ۱۲۲ مدرسه ای که پساسیل اقدام به ساخت آنها کردیم کار اجرایی ۶۳ واحد را در قالب ۲۰۰ کلاس درس به پایان برسانیم.

 

وی ابراز کرد: این نوید را هم میدهیم که تا پایان سال جاری ۳۵ واحد آموزشی دیگر را به آموزش و پرورش استان تحویل خواهیم داد .



غفوری نژاد در ادامه تصریح کرد: حدودا از دوسال گذشته تا کنون ما این افتخار را داریم که بطور متوسط در هر ۳ روز یک کلاس و در هر ۱۰ روز یک واحد آموزشی را با کمک خیرین احداث کرده ایم



وی با اشاره به طرح آجر به آجر، بیان کرد: برنامه نوسازی مدارس بالابردن سطح ردیف اعتبارات خیرین است و با همین رویکرد شاهدیم که هم اکنون ۳۰۰ کلاس درس با مشارکت خیرین مدرسه ساز را در دست اجرا داریم و با کمک های خرد مردم در قالب طرح آجر به آجر کار ساخت یک مدرسه ۳ کلاسه را در بخش طرهان در روزهای آینده آغاز خواهیم کرد  ، همچنین با پویش ملی (( من مادرم _بچه های ایران فرزندان من )) امیدواریم با مشارکت بیش از پیش مدیران و کارشناسان آموزش و پرورش شاهد تبلور حضور بانوان در عرصه ساخت فضاهای آموزشی استان باشیم .



غفوری نژاد با اشاره به حجم گسترده کمبودهای و کاستی های فضاهای آموزشی اظهار داشت: همه ی فعالیت های نوسازی مدارس براساس ایجاد عدالت آموزشی است و با همین رویکرد ، تعداد زیادی از مدارس در دست اجرا در مناطق کمتر توسعه یافته در دست ساخت هستند .



وی با اشاره به استاندارد سازی سیستم های گرمایش مدارس گفت: از سال ۱۳۹۲ تا به امروز یک هزار و ۲۲۹ مدرسه با ۷ هزار و ۱۵۲ کلاس درس با اعتبار ۶۶ میلیارد تومان استاندارد شده اند و امسال هم ۲۵ میلیاردتومان اعتبار برای استاندارد سازی سیستم های گرمایشی مدارسی که از بخاریهای نفتی استفاده می کنند تخصیص یافته است .


کل نوسازی مدارس درباره سرویس های بهداشتی مدارس استان هم  اظهار کرد: از محل کمک های یونیسف، تعداد قابل توجهی از سرویس های بهداشتی را احداث خواهیم کرد .

 

گفتنی است، همچنین در این جلسه مشکلات و مسائل فضاهای آموزشی استان از حیث وضعیت پیشرفت فیزیکی مدارس، استانداردسازی سیستم های گرمایشی، سرویس های بهداشتی، ایزوگام مدارس و تجهیزات مورد نیاز مدارس، مورد بررسی قرار گرفت.
 

کد خبر 1009781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha