۴۴۰۰ کیلوگرم زعفران از کشاورزان خراسان جنوبی خریداری شد

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال چهار هزار و ۴۷۷ کیلوگرم زعفران از کشاورزان استان خریداری شده است، گفت: این مقدار زعفران خریداری شده نسبت به سال گذشته ۷۵ درصد رشد داشته است.

«وحید ضیائیان احمدی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: خرید حمایتی زعفران از 20 آبان تا 30 آذر ماه در خراسان جنوبی انجام شده است.

 

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی با بیان اینکه چهار هزار و 477 کیلوگرم زعفران مرغوب و نگین از کشاورزان استان امسال خریداری شده است، افزود: این مقدار زعفران خریداری شده نسبت به سال گذشته 75 درصد رشد داشته است.

 

وی با اشاره به اینکه برای خرید حمایتی زعفران در سال جاری اعتباری بالغ بر 134 میلیارد ریال هزینه خواهد شد، بیان کرد: یک هزار و 26 کیلوگرم از زعفران خریداری شده امسال نگینی بوده است که در این راستا اعتباری بالغ بر 13 میلیون تومان برای هر کیلوگرم به کشاورزان پرداخت می شود.

 

ضیائیان احمدی در ادامه گفت: امسال 2 هزار و 549 کیلوگرم زعفران از نوع پوشال مرغوب از کشاورزان خراسان جنوبی خریداری شده است که دارای ارزشی بالغ بر 280 میلیارد ریال است.

 

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی با بیان اینکه 60 میلیارد ریال در راستای خرید حمایتی زعفران دریافت کرده ایم، ادامه داد: طی چند روز آینده 30 درصد از هزینه خرید حمایتی به حساب زعفران کاران خراسان جنوبی واریز می شود و 70 درصد دیگر بعد از مدت سه ماه به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.

 

وی در پایان بیان کرد: در صورت افزایش قیمت زعفران در بازار طی مدت سه پس از تحویل زعفران توسط کشاورزان،‌ این افراد می توانند نسبت به دریافت محصول تحویلی خود جهت فروش در بازار آزاد از نمایندگان این اداره اقدام کنند.

 

کد خبر 1009785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha