برپایی مسابقه مجازی بین المللی فرهنگی معرفتی زندگی نامه حضرت زهرا (س)

شفیق از برپایی سومین دوره نمایشگاه زندگی نامه داستانی حضرت زهرا (س) در فاطمیه دوم خبر داد و گفت: مسابقه مجازی ملی و بین المللی فرهنگی معرفتی زندگی نامه حضرت زهرا (س) برگزار می شود.

« محمود شفیق» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص برپایی نمایشگاه داستان تابلوی نمایشی زندگی حضرت زهرا(س) گفت: تابلوهای زندگی نامه داستانی حضرت زهرا(س) در قالب مجازی با ترجمه انگلیسی و عربی به صورت مجازی در اختیار عموم مردم قرار داده می شود. 

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری مهدیون کرج افزود: مسابقه مجازی ملی و بین المللی فرهنگی معرفتی از تابلوهای نقاشی زندگی نامه حضرت زهرا(س) اجرا می شود. 

 

به گفته شفیق، تابلوهای داستانی زندگی حضرت زهرا(س) با همت کانون فرهنگی هنری مهدیون کرج در قالب ابعاد مختلف زندگی حضرت زهرا(س) در بخش های حدیث کساء، آیه مباهله، سوره هل اتی، واقعه غدیر است که در سال جاری با توجه به شیوع بیماری کرونا در فاطمیه دوم به صورت بازدید گروهی محدود برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اهمیت تبیین و تشریح ابعاد مختلف زندگی حضرت زهرا(س) بیان کرد: تابلوهای داستانی زندگی نامه حضرت زهرا(س) از پیش از تولد تا روز قیامت و حدیث ثقلین پیامبر اسلام(ص) است.

 

وی ادامه داد: در سال جاری با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا، محتوای این تابلوهای داستانی در قالب پی دی اف منتشر و در اختیار عموم قرار می گیرد. 

 

مدیرکانون فرهنگی هنری مهدیون کرج خاطرنشان کرد: ۳۵تابلو نقاشی هفتاد متری، زندگی نامه حضرت زهرا(س) را روایت می کنند. 

 

شفیق خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در سال جاری در زمینه شهادت حضرت زهرا(س) ویژه برنامه های حضوری نمی توان انجام داد در بستر نمایشگاه تبیین جایگاه شخصیتی و معرفتی ابعاد مختلف زندگی حضرت زهرا (س) مورد توجه قرار می گیرد. 

 

گفتنی است، کانون فرهنگی هنری مهدیون کرج از جمله کانون های فرهنگی هنری مساجد شاخص در استان البرز است که هر سال نمایشگاه واقعه عاشورا را در کربلا معلی و یا در محل کانون فرهنگی هنری مهدیون برپا کرده است.

 

سال گذشته نیز این نمایشگاه مورد بازدید حجت الاسلام ارزانی، مشاور وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور قرار گرفت.

 

 

 

کد خبر 1009786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha