برداشت ۱۹۲ هزار تن کیوی/ ۵۰ درصد کیوی گیلان صادر می شود

الماسی با بیان اینکه امسال ۱۹۲ هزار تن از باغات کیوی گیلان برداشت شده است گفت : ۵۰ درصد کیوی گیلان به کشورهای دیگر صادر می شود.‌

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «مسعود الماسی» امروز(چهارشنبه ۱۰دی ) در جمع خبرنگاران به پایان برداشت کیوی در گیلان اشاره و اظهار کرد: گیلان دارای ۶ هزار هكتار باغ كيوی با هفت هزار و ۲۵۰ بهره بردار است.

 

رییس جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه امسال ۱۹۲ هزار تن كيوی به ارزش یک هزار و ۵۳۶ ميليارد تومان از باغ های کیوی گیلان برداشت شده است گفت: این آمار در مقایسه با سال گذشته ۶ درصد افزایش داشته است.



وی اذعان کرد: بیش از ۵۰ درصد کیوی استان امسال به كشورهای جمهوری آذربايجان، گرجستان، روسیه، هندوستان  و کشورهای حاشیه خزر صادر می شود. 
 


الماسی با اشاره به اینکه گيلان از لحاظ سطح زيركشت كيوي پس از مازندران رتبه دوم کشور را دارد افزود: شرايط مساعد آب و هوايي و سودآوری بالا برای توليدكنندگان از جمله مهم‌ترين دلايل رونق توليد اين محصول در استان است.


وی با بیان اینکه برداشت كيوی در گيلان همه ساله از اوایل آبان آغاز می‌شود و  اوایل دی به پایان می‌رسد خاطرنشان ساخت: شهرستان های رودسر، آستانه اشرفیه، رشت، تالش و آستارا بیشترین سطح زیر کشت کیوی را در گیلان دارند.

کد خبر 1009787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha