۱۰باب مدرسه در مناطق عشایری لرستان احداث می شود

غفوری نژاد، گفت: یک باب مدرسه ۹ کلاسه و ۱۱ باب مدرسه یک کلاسه با مشارکت خیران در مناطق عشایری لرستان احداث می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « امیر غفوری نژاد» امروز(10 دی) در جمع خبرنگاران، افزود: تفاهمنامه تکمیل مدرسه ۹ کلاسه شهرستان ازنا و ۱۱ باب مدرسه یک کلاسه کانکسی در سایر مناطق عشایری لرستان توسط خیر مدرسه ساز "کاظم قلم چی" به امضا طرفین رسیده است.

 

مدیرکل نوسازی توسعه، تجهیز مدارس لرستان افزود: به زودی نیز یک مدرسه ۶ کلاسه نیمه کاره درشهرستان خرم آباد توسط این خیر مدرسه ساز تکمیل و تحویل خواهد شد.

 

وی با اشاره به دشواری های احداث مدارس در مناطق عشایری، گفت: مشارکت خیران در این اقدام گامی موثر در راستا ارتقای تعلیم و تربین در مناطق عشایری است.

 

غفوری نژاد با بیان اینکه ایجاد و تجهیز مدارس مناطق عشایری و سخت گذر لرستان در اولویت است اظهار داشت: هم اکنون ۴۰۹ مدرسه عشایری در این استان وجود دارد.

 

وی ادامه داد: دانش‌آموزان روستایی و عشایر، استعدادهای بسیاری دارند اما مشکلاتی در مسیر تحصیل آنها وجود دارد که به نظر می‌رسد افزایش اعتماد به نفس و خودباوری در آنها مهمترین کلید حل پایان مشکلات است بنابراین تلاش می شود با ساخت مدارس عشایری و تحویل کانکس، آرامش به دانش آموزان این مناطق اهدا شود.

 

غفوری نژاد عنوان کرد:  تا قبل از شیوع ویروس کرونا دانش آموزان روستایی و عشایر با مشکلاتی مانند مسافت‌های طولانی تا مدارس و نبود امکانات لازم برای بهره‌مندی از تحصیل مواجه بودند که اکنون با آموزش مجازی، مشکل بهره‌مندی از ابزار الکترونیک مساله اصلی آنان است.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان گفت: آموزش و پرورش، گروه‌های جهادی و حتی معلمان برای تامین ابراز الکترونیک مورد نیاز دانش آموزان روستایی و عشایر اقدام کردند اما این تلاش ها کافی نبوده است.

 

در ادامه کاظم قلم چی خیر مدرسه ساز هم اظهار کرد: اداره کل نوسازی مدارس استان و مجمع خیرین و آموزش و پرورش استان ضمن همدلی که دارند در اجرای برنامه های کشور  همیشه رتبه خوب و عالی را کسب کرده اند.



 وی ادامه داد: از پیگیری و تلاش عزیزان در نوسازی مدارس لرستان در جهت تکمیل مدارس تعهد شده بنیاد و تحویل آنها به دانش آموزان مناطق تقدیر و تشکر می کنم.

کد خبر 1009800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha