آزادسازی ۱۰۰ هکتار از اراضی حریم و بستر رودخانه دز

جهانگیری از آزادسازی ۱۰۰ هکتار از اراضی بستر و حریم رودخانه دز که توسط سودجویان تصرف شده بودند خبر داد و گفت: اجازه نمی‌دهیم سودجویان برای کسب سود، اراضی ملی را تصرف کرده و قانون‌شکنی کنند.

«پیمان جهانگیری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، با بیان اینکه کارگروه ویژه برخورد با زمین‌خواری و متصرفین اراضی ملی و دولتی در شهرستان اندیمشک تشکیل شده و با هرگونه تصرف غیرقانونی برخورد می‌شود اظهار کرد: ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تخریب می‌شوند.

 

فرماندار اندیمشک از آزادسازی ۱۰۰ هکتار از اراضی حریم و بستر رودخانه دز شامل نیزارها و درختان خودروی حاشیه این رودخانه که از سوی متصرفین در حال تبدیل به زمین زراعی بودند خبر داد و افزود: اجازه نمی‌دهیم سودجویان برای کسب سود، اراضی ملی را تصرف کرده و قانون‌شکنی کنند.

 

وی صیانت از اراضی ملی و دولتی را ضروری دانست و اذعان کرد: این اراضی سرمایه‌های ملی هستند و در این راستا با متجاوزین برخورد قانونی می‌شود.

 

جهانگیری با اشاره به اینکه هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در حریم جاده ممنوع است تصریح کرد: در این راستا برخورد قاطع و قانونی با زمین‌خواری در شهرستان اندیمشک تشدید شده است.

 

وی عنوان کرد: ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین‌های زراعی و اراضی واقع در محدوده داخل و خارج حریم و بستر رودخانه‌ها، مسیل‌ها و زمین‌های کشاورزی نیز تخلف است.

 

فرماندار اندیمشک با اشاره به تشدید برخورد با زمین‌خواری و تغییر غیرقانونی عرصه کشاورزی بیان کرد: تغییر کاربری اراضی زراعی و تصرف اراضی ملی خلاف قانون است و با آن برخورد قانونی می‌شود.

 

وی با بیان اینکه گروه‌های بازرسی ضمن بررسی هرگونه تخلف در این حوزه، با قانون‌شکنان برخورد قاطع خواهند کرد ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی از ارائه هرگونه خدمات به متخلفانی که ساخت و ساز غیرمجاز دارند، خودداری کنند.

 

جهانگیری با اشاره به اینکه دستگاه‌های ذی‌ربط باید با اولویت قرار دادن قانون، برای برخورد با متخلفان وارد عمل شوند اضافه کرد: حفظ و صیانت از اراضی کشاورزی و ملی از دغدغه‌های مهم مسئولان شهرستان اندیمشک است.

 

وی از تلاش و قاطعیت دادستان و فرمانده نیروی انتظامی اندیمشک در خصوص برخورد قاطع و قانونی با زمین‌خواران تقدیر کرد و یاد آور شد: برای دفاع از بیت‌المال و منافع عمومی و ملی، بدون هیچ ملاحظه‌ای با قانون‌شکنان برخورد می‌شود.

 

کد خبر 1009801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha