سردار شهید حاج قاسم سلیمانی عصاره قدرت مردم ایران بود

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی عصاره قدرت مردم ایران بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، بسیج ورزشکاران مراسم اولین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را امروز چهارشنبه دهم دی ماه به میزبانی فدراسیون جانبازان و معلولین برگزار کرد. در این مراسم مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، عبدالحمید احمدی و مهین فرهادی‌زاد معاونان وزارت ورزش، محمود خسروی‌وفا رییس کمیته ملی پارالمپیک، سردار پورجمشیدیان معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه، میرجلیلی رئیس سازمان بسیج ورزشکاران و تعداد دیگری از رؤسا و مسوولان فدراسیون‌های ورزشی حضور داشتند.

در این مراسم از میثاق‌نامه جامعه ورزش با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی رونمایی شد. همچنین از خانواده شهید وحید زمانی‌نیا به‌عنوان شهید شاخص ورزش کشور در سال ۹۹ تقدیر به عمل آمد. دو نفر از ملی‌پوشان وزنه‌برداری نیز در بخش مردان و بانوان به نام‌های پوپک بسطامی و علی داوودی مدال‌هایشان را به سردار سلیمانی تقدیم کردند.

«علی‌اکبر پورجمشیدیان» معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه در این مراسم با اشاره به پندها و عبرت های تاریخ برای نسل جوان گفت: رهبر معظم انقلاب همواره بر مطالعه تاریخ ۲۰۰ سال اخیر کشور تاکید دارد زیرا این تاریخ پندها و عبرت‌های زیادی برای جامعه و جوانان دارد. به عنوان یک کارشناسان نظامی اگر بخواهم به صورت خلاصه این روند را تشریح کنم باید بگویم در  ۲ دوره قاجار و پهلوی این تاریخ متفاوت است. 

وی ادامه داد: در دوره قاجار چندین جنگ مهم بین ایران و دیگر کشورها رخ داد اما نتیجه به ضرر ایران بود زیرا در جنگ اول که در زمان فتح‌علی شاه قاجار رخ داد، کشور در حدود ۱۰ سال درگیر جنگ بود و در نهایت حدود ۲۳۰ هزار از اراضی ایران از دست رفت. در جنگ دوم نیز که در زمان فتحعلی شاه رخ داد، در حدود ۴۰ هزار کیلومتر از اراضی ایران به دولت تزاری روسیه واگذار شد. در دوره ناصرالدین شاه نیز یک جنگ بین ایران و انگلیس رخ داد که در حدود ۶۰۰ هزار کیلومتر از خاک ایران جدا و بخش زیادی از آن افغانستان کنونی است. در این سه جنگ بیش از نیمی از خاک کشور  به بیگانان واگذار شد.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه با اشاره به دوره دوم تاریخی فعالیت های نظامی گفت: دوره دوم با پهلوی اول آغاز شد و رضاشاه ادعا می کرد که قشون وی یکی از بهترین ارتش های دنیا است اما زمانی که انگلیسی‌ها از جنوب و روس‌ها از شمال حمله کردند چه اتفاقی رخ داد؟ سپهبد احمد امیراحمدی که ارادت خاصی به خاندان پهلوی داشت، می‌گوید به رضاشاه دو راه را پیشنهاد کردم که یکی از آنان جنگ بود و دیگری تسلیم. به او گفتم اگر جنگ کند مردم پشت وی خواهند ایستاد اما او در نهایت تسلیم شد.

وی با بیان اینکه در دوره دفاع مقدس جوانان و رزمندگان ایرانی حماسه‌های زیادی رقم زدند، افزود: ما نه تنها در جنگ تحمیلی توانستیم از کیان ایران اسلامی دفاع کنیم بلکه بعد از آن نیز برای دفاع از محور مقاومت نیز پا به عرضه دفاع گذاشتیم و زمانی که رهبر معظم انقلاب اجازه حضور در سوریه را دادند، شرایط به کلی متفاوت شد. در آنجا شرایط خیلی سخت بود و ما در کنار شهید سلیمانی تلاش زیادی برای دفاع از حرم اهل بیت داشتیم. شهید سلیمانی عصاره اقتدار مردم ایران بود. 

پورجمشیدیان با اشاره به صمیمیت سردار سلیمانی با مدافعان حرم در سوریه گفت: در یکی از روزهای سال ۱۳۹۴ برای روحیه دادن به مدافعان حرم از حاج قاسم دعوت کردم تا با بچه‌ها صحبت کند. او همان روز قبول کرد و ما به پادگانی در حلب رفتیم و با کمبود امکانات موجود سردار سلیمانی در کنار قدرت و اقتداری داشت، با کمال خضوع در کنار رزمندگان قرار گرفت. سردار که صحبت کرد، بچه‌ها از وی یادگاری گرفتند. ایشان چند انگشتر همراه داشت و به رزمندگان داد اما روی یکی از آنها حساسیت زیادی داشت و آن انگشتر آقا بود و دوست نداشت به کسی بدهد. خیلی به این انگشتر وابسته بود.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه ادامه داد: سردار سلیمانی گفت من به رهبری اعتقاد دارم و اعتقادم حزبی یا مطالعاتی نیست بلکه تجربی است و به جمع بندی رسیده‌ام که خداوند، حکمت به زبان رهبری جاری کرده است. زمانی که همه حتی «بشار اسد» رییس جمهوری سوریه امید به نجات کشور نداشتند، شهید سلیمانی به نقل از رهبری اعلام کردند سوریه نباید بشکند و نمی شکند. شهید سلیمانی همواره می‌گفت این همان حکمت است.

وی ادامه داد: نگاه ویژه شهید سلیمانی به همه نیروهای مقاومت یکسان بود و حتی در دیدار با لشکر فاطمیون با تک تک آنان دست داد و روبوسی کرد. اتفاق ویژه‌ای که در زمان دیدار با لشکر فاطمیون رخ داد آن بود که زمانی  شهید سلیمانی چشمش به یکی از رزمندگان افتاد که به خاطر استتار خود را گِل مالی کرده بود، وی را در آغوش گرفت و او را بوسید و این فضا موجب تاثیرگذاری بر تمام حاضران شد. 

 پورجمشیدیان در پایان گفت: ما در هر حال به شهدای خود مدیون هستیم و باید به آنان باید پاسخگو باشیم. ما باید به امام شهدا نیز پاسخگو باشیم زیرا این مکتب از سوی رهبر کبیر انقلاب بنیان گذاری شده است. 

کد خبر 1009878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha