حاج قاسم سلیمانی مجذوب جوسازی دشمن نمی‌شد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اگر دشمن و طرف مقابل را از آنچه که هست بزرگ تر نشان دهید و بگویید ابرقدرت است دچار اشتباه می شوید؛ گفت: حاج قاسم در میدان نبرد مجذوب جوسازی دشمن و غافل از نقاط قوت خود نمی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ دکتر سعید جلیلی  چهارشنبه ( ۱۰ دی ) در ویژه برنامه مجازی حماسه ۹ دی با موضوع مکتب سلیمانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و گرامی داشت حماسه 9 دی بیان کرد: با مسائلی که در زندگی اجتماعی و فردی برای هر انسانی رخ می دهد باید بدانید که چگونه با آن مواجه شوید درست یا با خطا؛ تشخیص درست مسئله موجب می شود که مسیر درست پیموده شود.

 

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: نکته حائز اهمیت این است که در عرصه حیات سیاسی و اجتماعی هم ملّت باید موضوعات را درست و به موقع تشخیص دهد تا از دشمن فریب نخورد؛ شاید این تعبیری که ما از آن به عنوان فتنه یاد  می کنیم همین مسئله است که دشمن صحنه را غبارآلود می کند تا طرف مقابلش نتواند صحنه را به خوبی متوجه شود، انسان در هر دوره ای و هر مقطعی با فتنه های مختلفی مواجه است که نمی تواند آن را نادیده بگیرد.

 

دشمن تمرکز خود را بر جنگ اقتصادی علیه ایران گذاشته است

 

جلیلی بیان کرد: کسانی هستند که در 40 سال اخیر تلاش داشتند که صحنه به درستی تبیین نشود و غبارآلود و متفاوت دیده شود؛ این طبیعی است که در هر عرصه ای اگر دشمن حرکتی مانند حرکت فرهنگی، اقتصادی و یا سیاسی را شروع کند به اقتضای آن الزاماتی هم برای دفاع وجود دارد مثلاً اگر دشمن از توپ و تانک استفاده کند طرف مقابل باید خاکریز درست کند و با او بجنگد و اگر سلاح شیمیایی داشته باشد طرف مقابل باید از ماسک استفاده کند پس اقتضائات هر جنگی ابزار و تاکتیک های مختص خود را دارد.

 

وی تصریح کرد: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاکنون 40 سال است که دشمن حرکت های زیادی علیه ملت ایران روا داشته و زمانی جنگ نظامی علیه ایران شروع کرد که  8 سال طول کشید و زمانی در دهه 70 حرکتی تحت عنوان تهاجم فرهنگی را علیه ایران اجرا کرد و فهمیدند جنگ سخت علیه ایران مؤثر نیست و این جنگ نظامی، ملت ایران را مقاوم می کند.

 

 

جلیلی خاطرنشان کرد: در دهه 80 هم حرکت سیاسی را برای ملت ایران اجرا کرد عوام کار خود را دنبال می کنند تا به کشور آسیب برسانند امروز هم دشمن بیان می کند که جنگ تمام عیار اقتصادی علیه ایران آغاز کردیم و اذعان دارند که فشار حداکثری در حوزه اقتصادی به مردم ایران اعمال می کنیم.

 

 

وی با اشاره به اینکه در جنگ نظامی اگر صدای تیر در سنگرها و مرزها شنیده می شد امروز صدای جنگ اقتصادی در داخل کشور و داخل شهرها پیچیده است؛ اظهار کرد: چرا دشمن تمرکز خود را در جنگ اقتصادی گذاشته  است؟ زیرا جنگ نظامی و سخت منجر به تقویت جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف اقتصادی، سیاسی، نظامی و ... شد.

 

ایران سرمایه های معنوی و معرفتی را در تهاجم فرهنگی به کار گرفت

 

جلیلی ادامه داد: تهاجم فرهنگی در دهه 70 هم منجر به این شد که مردم، نظام جمهوری اسلامی، نخبگان و دانشمندان ایرانی فهمیدند که سرمایه های معنوی و معرفتی  را به کار بگیرند و حرکت هایی مثل روایت فتح و راهیان نور راه اندازی شد.

 

 

وی با اشاره به جنگ سیاسی دشمن در دهه ۸۰ افزود:‌ در نبرد سیاسی هم وقتی حرکت سیاسی از دشمن سر زد این جمهوریت نظام بود که دشمن را ناکام کرد و جمهوریت نظام برگ برنده ای در جنگ سیاسی دشمن بود که هم افراد سیاسی داخل را سر جای خود نشاند هم بیگانگان و دشمن ناامید شدند.

 

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در این حماسه سیاسی یک مردم سالاری الهام بخش شکل گرفت پس ببینید اقتضائات هر دوره ای در هر جنگی فرق می کند که باید صحنه را به خوبی و به موقع تشخیص داد و سپس در این جنگ بدانیم که چگونه باید جنگید تا پیروز میدان شد.

 

به میدان آوردن استعدادها لازمه هر نبردی است

 

وی با بیان اینکه دشمن با راه اندازی جنگ اقتصادی احساس کرده که شاید در عرصه های دیگر موفق نیست تا ایران را به زمین بزند؛ تصریح کرد: بنابراین باید تمام ظرفیت ها، قابلیت ها و استعدادها را بسیج کرد و به میدان آورد به میدان آوردن استعدادها لازمه هر نبردی است چه جنگ نظامی و یا فرهنگی، سیاسی و یا اقتصادی باشد.

 

 

جلیلی گفت: نقش مهم دانشگاهیان اعم از اساتید، دانشجویان، نخبگان و ... این است باید میدان جنگ را درست تشخیص دهند تا درست تحلیل کنند اگر تصویر تار باشد تحلیل هم تار است و به تعبیر امام علی (ع): " فتنه زمانی شکل می گیرد که دشمن امر را بر شما مشتبه سازد" یعنی وقتی فتنه وارد می شود و عکس العملی نشان ندهید و کنار برود و بعد از آن شما متوجه شوید بی فایده است و بصیرت آن است که به موقع تشخیص داده شود و شما را دچار شبهه نسازد و این حرکت در زمان خودش مؤثر است و بعد از آن بی فایده است.

 

 

وی خاطرنشان کرد: در تاریخ اسلام، توابین هم بعد از حادثه عاشورا جان خود را برای اسلام و امام حسین (ع) فدا کردند که فایده نداشت؛ اگر در زمان ورود مسلم به کوفه این حرکت را انجام می دادند خوب بود لذا صحنه را خوب تشخیص ندادند.

 

 

جلیلی با اشاره به اینکه در یک نبرد، تشخیص نقاط ضعف و نقاط قوت مهم است؛ اظهار کرد: اخیراً یکی از حرکات دشمن علیه یک ملت پوشاندن نقاط قوت و توانمندی های آن ملت است، او می خواهد شما را ضعیف نگه دارد امّا به این معنا نیست که شما ضعیف هستید تلاش دشمن این است که نقاط ضعف شما را بزرگ و در مقابل نقاط قوت شما را بپوشاند که این شما هستید باید نقاط قوت خود را بشناسید و تقویت کنید و در رفع نقاط ضعف کوشا باشید.

 

حاج قاسم سلیمانی مجذوب جوسازی دشمن نمی شد

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: اگر دشمن و طرف مقابل را از آنچه که هست بزرگ تر نشان دهید و بگویید ابرقدرت است دچار اشتباه می شوید و در راه حل هم دچار گمراهی و مشکل خواهید شد لذا اینجا است که شهید ما عظمتش مشخص می شود؛ فرزندی از قنات ملک در میدان نبرد حاضر می شود او در میدان مجذوب جوسازی دشمن نمی شود و غافل از نقاط قوت خود هم نمی شود چنان که دیدید در دهه 80 دشمن لشکرکشی کرد و تمام غرب و شرق و عراق را اشغال کرد آن هم با هزینه هفت هزار میلیارد دلاری که خودشان عنوان می کنند، پس با این همه هزینه بالا و پشتیبانی های سیاسی، نظامی و اقتصادی باید پیروز از میدان برود چه شد که شکست خورد؟ آن زمان رئیس جمهور با چراغ خاموش به عراق رفت و آمد می کرد( شبانه ) امّا امروز می بینیم که روابط ایران و عراق تقویت شده است.

 

 

وی ادامه داد: امروز کسانی در عراق مسئولیت ها را دنبال و مدیریت می کنند که از ایرانی ها هستند پس چرا دشمن در این نبرد خود با ایران و اسلام موفق نشد؟ چون کسانی بودند که صحنه را خوب و درست تشخیص دادند سر گروه این افراد شهید حاج قاسم سلیمانی بود او در جلساتی می گفت شما نمی دانید که آمریکا چقدر ضعیف است، آمریکا یک طبل توخالی است، تعبیر دقیق رهبر انقلاب اسلامی راجع به شهید حاج قاسم سلیمانی این است که "حاج قاسم سلیمانی دارای عقلانیت بود" عقل درست است که انسان را از ترس و توهم دور می کند، اما انسان ترسو نمی تواند ادعای عقلانیت کند لذا ترس از همه اوّل عقل را از بین می برد حاج قاسم سلیمانی شجاعتی را که وارد میدان نبرد می کرد که به افراد عقلانیت صحیح و عقلانیت بدون ترس را می داد.

 

 

جلیلی گفت: خاطرم هست که در جنگ 33 روزه در دمشق حضور حاج قاسم بودم  که به اطرافیان خود می گفت نگران نباشید این جنگ به زودی پایان می رسد پس ببینید که این شجاعت و این درک صحیح موجب شد جنگ بیش از 33 روز طول نکشد؛ بسیاری از اوقات سرنوشت یک ملّت به خاطر یک توهم و تردید دچار عقب گرد می شود؛ جایی مشاهده می کنید که عزیزی در میدان است که تحلیل را درست به ما می دهد زیرا میدان را به خوبی می بیند و دشمن را هر آنچه که هست می بیند نه بزرگ تر از آن.

 

توهم مانع خوب دیدن صحنه جنگ است

 

وی اضافه کرد: عامل دیگر که مانع خوب دیدن میدان است توهم است؛ کسانی که در میدان دچار توهم شوند و به جای آب سراب ببینند موفق نمی شوند، در این میدان انسان هوشیار هشدار می دهد که آن سراب است و در عالم واقع حقیقتی ندارد؛ هنر حاج قاسم سلیمانی واقع بینی او بود.

 

 

جلیلی ادامه داد: چرا دشمن در عراق که آن همه هزینه کرده، نتیجه نمی گیرد؟ چون عرصه را حاج قاسم برای او تنگ کرد، همین دشمن از سال 1945 در کشور ژاپن نیروهای خود را مستقر کرده است و هنوز آنجا را ترک نکرده و پایگاه های نظامی آمریکا در این کشور وجود دارد و بارها ژاپن رفراندوم برگزار می کند که باید بروند امّا امکان پذیر نیست لذا دشمن را نباید بزرگ دید.

 

 

وی گفت: در جایی دیگر می بینید که دشمن در جنگ های 33 روزه، 8 روزه، و ... شکست می خورد چه عنصری را حاج قاسم وارد میدان کرد که دشمن و صهیونیست در جنگ های پی در پی با شکست مواجه می شود؟ به طوری که وقتی سال 90 بحران و فتنه ای که در سوریه ایجاد شد در اینجا بحث مقاومت و جهان اسلام و مبارزه با صهیونیسم بود بحث 4 گروه تکفیری نبود و دیدید که ترامپ اذعان کرد ما هفت هزار میلیارد دلاری در این جنگ هزینه کردیم؛ پس چرا موفق نشد؟ زیرا حاج قاسم که در صحنه بود فقط صحنه را مدیریت نمی کرد بلکه مدیریت او مبتنی بر درک صحیح از میدان بود  و پیروزی مبتنی بر عقلانیت و ایمان شکل گرفت.

 

حاج قاسم به حضرت زهرا (س) لبیک گفت

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: امام علی(ع) فرمود" اگر می خواهید در فتنه ها دچار گمراهی نشوید باید بدانید چه کنید" با توجه به اینکه سالگرد شهادت حضرت زهرا (س) هم هست آن حضرت 1400 سال پیش در مسجد مدینه فریاد دین را سر داد نه فقط برای مردم آن زمان بلکه برای همگان بود لذا شما باید حامل دین باشید انصافاً در دوران کنونی چه کسی مانند حاج قاسم به حضرت زهرا اینگونه لبیک گفت  او هم در خودش این پیام را درک کرد هم این پیام را به سایر ملت ها رسانید اگر حضرت زهرا(س) ولایت پذیر بود و از ولایت دفاع کرد حاج قاسم سلیمانی هم ولایت پذیر بود و با همه وجود ولایت را درک کرد و آن را فریاد زد.

 

 

وی خاطرنشان کرد: حاج قاسم پیام ائمه را شنید که " جهاد برای اسلام عزت می آرود " و در این راه هم تلاش کرد 40 سال آرزوی شهادت در سر داشت و با تلاشی که داشت به آرزوی خود رسید؛ اگر آرزو داشته باشید و عمل نکنید خواب آلوده شده و با شکست مواجه می شوید؛ امام علی(ع) فرمود" تا ما عمل نکنیم رعد و برقی نداریم " پس دیدید تهدید حاج قاسم سلیمانی را که تهدیدی توخالی نبود و گفت تا یک ماه دیگر در این کره خاکی اثری از داعش نخواهد بود و آن را عملی کرد؛ پس اگر وعده سیل می دهید بارانی هم باید ببارد.

 

 

جلیلی تصریح کرد: اگر از این شخصیت برجسته به عنوان مکتب سلیمانی یاد  می شود به این معنا است که او دارای یک تفکر، یک رویکرد، یک عقلانیت و  یک صدق بود و در قرآن هم آمده است که صداقت داشته باشید لذا چه کسی بهتر از امثال حاج قاسم سراغ دارید که صادقانه در میدان حاضر شود؛ او 40 سال بعد از انقلاب اسلامی به دنبال شهادت بود آن هم در سخت ترین شرایط در جنگ با صدام، جنگ با اشرار، جنگ با آمریکا و تکفیری ها؛ و این حرکت بزرگی است که از آن اینگونه یاد می شود که صادقانه در عهد با خدا به میدان می آیند و خداوند هم اجر و پاداش این صداقت را می دهد.

 

 

وی تأکید کرد: امروز هم همین رسالت بر دوش من و شما است باید جنگ را شناخت و به خوبی با آن نبرد کرد تا پیروزی حاصل شود، جنس جنگ را بشناسیم و بشناسانیم و پاسخ آن را فراهم کنیم؛ امروز مسئله را خوب تشخیص دهیم و وجه های فرعی و اصلی را تحلیل کنیم، جوانی که از قنات ملک با صداقت بلند می شود و برای امنیت کشورهای آزادی خواه و مسلمان با دشمن می جنگد و تمام تلاش خود و توانمندی خود را به کار می گیرد مسلم است که خداوند هم پاداش او را می دهد.

 

کد خبر 1009903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha