لزوم اصلاح الگوهای اقتصادی برای کاهش فقر

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه الگوهای اقتصادی فقر زاست. تورم و شرایط به گونه ای که هر روز فاصله طبقاتی بیشتر می شود، گفت: باید ضرب العجل زمانی و چشم اندازی ترسیم شود که تمام محرومین خودکفا شوند تا شاهد برگزاری جشن پایان محرومیت زدایی باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» امروز(10دی) در نشست با «حمید حاجی عبدالوهاب» مشاور معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) و حجت الاسلام«بشیر عاللیشاه» مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مازندران با تاکید براینکه تا محرومیت در جامعه است نباید احساس بی عاری و بی خیالی کنیم، اظهار کرد: همه باید دست به دست هم دهیم تا غصه برطرف شود؛ لکه ننگ است برای جامعه انسانی که بخشی از آن جامعه به نان شب محتاج باشند.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران ضمن تحسین عملکرد کمیته امداد حضرت امام راحل در کشور و استان مازندران، افزود: فقر و محرومیت در کشور ریشه در گذشته و بی کفایتی برخی مسئولین دارد؛ آن زمان که انقلاب اسلامی جامعه را تحویل گرفت عده قلیلی از تمکن مالی برخوردار بودند. فقر یادگار گذشتگان است.

 

وی با بیان اینکه رویکرد کمیته امداد در گذشته حمایتی بود و امروز رویکرد این نهاد حمایتی توانمندسازی مددجویان است، گفت: به خودکفایی رساندن، ایجاد شغل، کارآفرینی و توانمندسازی مددجویان شایسته تقدیر است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه حالت تکدی گری خیلی بد است باید ضرب العجل زمانی و چشم اندازی ترسیم شود که تمام محرومین حتما سر و سامان بگیرند خودکفا شوند، افزود: باید مثل نهضت سوادآموزی که برخی شهرهای استان ها جشن پایان بی سوادی را گرفتند باید جشن پایان محرومیت بگیریم.

 

وی اذعان کرد: الگوهای اقتصادی فقر زاست. تورم و شرایط جامعه به گونه ای است که هر روز فاصله طبقاتی بیشتر می شود. سه دهه اول انقلاب با همان سرانه محدودی که پرداخت می شد محرومین می توانستند گذران زنندگی کنند اما فاصله طبقاتی بسیار شد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی تاکید کرد: باید الگوهای اقتصادی را اصلاح کنیم. به طور نمونه فروشگاه های زنجیره ای تعداد بیشتری از جمعیت جامعه را به جهت تنوع محصولات و شیوه بازاریابی جلب می کنند و تعدد مراکز فروشگاهی موجب کسادی کار خرده فروشان و سوپرمارکت های خرد می شود که باید در ایجاد این فروشگاه ها زنجیره ای و ساماندهی این مراکز خرید تجدید نظر شود.

کد خبر 1009918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha