برنامه های دهه بصیرت از ۹ تا ۱۹ دیماه در مساجد استان اجرا می شود

حجت الاسلام مهدوی ارفع با بیان اینکه ۲۴۰۰ مسجد، سنگر سلامت را بر عهده دارند، گفت: برنامه های مختلفی برای دهه بصیرت از ۹ تا ۱۹ دیماه در مساجد سطح استان در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام «مجتبی مهدوی ارفع» در نشست خبری برنامه های سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در مساجد خراسان بیان کرد: اگر چه بسیج، کمیته امداد و ... به جهت مسئولیت برای کمک به محرومین در موضوع مواسات ورود پیدا کرده اند اما که بهترین نوع خدمت رسانی، خدمت رسانی با محوریت مساجد می باشد.

 

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان افزود: مامن و پناهگاه همه مردم مسجد است و در مسجد مردم خودشان به هم نوعان خود ارائه خدمت اجتماعی می دهند؛ همچنین مسجد حلقه متصله بین مردم و خیرین است.

 

حجت الاسلام مهدوی ارفع با اشاره به طرح نذر هشتم به عنوان فعالیت جدید مرکز رسیدگی مساجد برای خدمت اجتماعی؛ گفت: در این طرح ماهیانه ۸ زندگی معسر یعنی زندانی که جرم غیر عمد مرتکب شده باشد در هر ماه توسط امور مساجد آزاد می شوند.

 

وی با بیان اینکه اگر بناست مسجد در تراز انقلاب، قلب تپنده و جامعه پردازی اسلامی را داشته باشیم باید مواسات، همدلی، کمک به هم نوع و توجه به امور یکدیگر در جامعه صورت گیرد، در جریان کرونا تفاوت تمدن اسلامی و غرب کاملا مشهود بود و مردم ایران سعی کردن به برادران خود خدمت رسانی کردند.

 

حجت الاسلام مهدوی ارفع با بیان اینکه نگاه خدمت به هم نوع به عنوان اصل حاکم باشد؛ گفت: اگر می خواهیم مسجد ما به عنوان قلب تپنده تبدیل شود باید به سمت مسجد مطلوب برسیم و مسجد مطلوب باید مبتنی بر نگاه و اندیشه امامین یعنی امام خمینی و آیت الله خامنه ای باشد و بیانیه گتم دوم انقلاب در آن تعریف و مبتنی برآن وظایف مشخص شود و به آن عمل کنیم.

 

وی افزود: بر این اساس چشم اندازی برای مساجد از جمله راهبرد مسجد سازی به معنای بحث گفتمان سازی، مسئله جوان سازی، موضوع توانمندسازی، تخصصی سازی مساجد، موضوع الگو سازی که مساجدی به عنوان الگو معرفی شوند، در موضوع جامعه سازی و جریان سازی باید تعریف شود.

 

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان با بیان اینکه ما معتقدیم فردی که در مسجد امامت مسجد را بر عهده دارد اهل بصیرت است و مسجد پایگاه بصیرت و سیاست است، گفت: روحانی مستقر در مسجد باید وظیفه هدایتگری سیاسی داشته باشد، زمان شناس و موقعیت شناس باشد.

 

وی  با اشاره به برنامه های دهه بصیرت که از 9 تا 19 دی اجرا می شود؛ گفت: برنامه های مختلفی از جمله ویژه نامه محتوایی بر خط ، بسته های آموزشی و بصیرتی، تولیدات چند رسانه ای ویژه دهه بصیرت، مسابقه کتابخوانی به جوانان عزیزم، مسابقه وصیت نامه شهید سلیمانی، مسابقه نقاشی مجازی با موضوع مکتب سلیمانی، پخش کلیپ و نماهنگ در مساجد ویژه، برگزاری نشست های بصیرتی و سیاسی، طراحی شبکه اعزام سخنرانان مساجد، برپایی نمایشگاههای عکس و پوستر مربوط به جریان فتنه در ۱۰ مسجد به صورت ویژه  و اجرای سرودهای خیابانی با محوریت مساجد در نةر گرفته شده است.

 

حجت الاسلام مهدوی ارفع با بیان اینکه ۲۴۰۰ مسجد، سنگر سلامت را بر عهده دارند؛ به تعداد مساجد مشهد و استان اشاره کرد و افزود: مساجد ما در مشهد ۱۳۰۰ مسجد است که ۱۱۵۰ مسجد فعال و ۲۳۰ مسجد سطح یک و ویژه هستند و در استان ۶۵۰۰ مسجد فعال هستند که از این رقم 4500 مسجد فعال هستند.

کد خبر 1009921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha