رسانه در ترویج مطالعه و کتابخوانی نقش موثری دارد

نصرپور گفت: وقتی همواره دغدغه عمومی برای استفاده از فضای مجازی به ویژه برای کودکان نوجوانان وجود دارد، نقش رسانه ها با ترویج ارزشهایی مانند مطالعه و کتابخوانی بیشتر احساس می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محسن نصرپور» در مراسم افتتاح استودیو کتاب اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، با بیان اینکه توسعه مطالعه و اندیشه ورزی باعث نشاط اجتماعی و رشد و کمال بشری است؛ رشد روز افزون استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را ضرورتی برای هم افزایی رسانه ها و کتابخانه های عمومی عنوان کرد و گفت: امضای تفاهم نامه این همکاری و هم افزایی را تقویت می کند.

 

مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی ارتباط صدا و سیما و اداره کل کتابخانه های عمومی را مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: وقتی همواره دغدغه عمومی برای استفاده از فضای مجازی بویژه برای کودکان نوجوانان وجود دارد نقش رسانه ها با ترویج ارزشهایی مانند مطالعه و کتابخوانی بیشتر احساس می شود.

 

نصر پور با اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری در حوزه کتاب و کتابخوانی گفت: معرفی خیران کتابخانه ساز، کتابخانه های عمومی نمونه، کتابداران و کتابخوانان شاخص،توجه به مسئولیت اجتماعی کتابخانه های عمومی،برگزاری محافل تخصصی ترویج فرهنگ مطالعه،ارتقای سواد رسانه ای به ارتقای میزان مطالعه کمک می کند.

 

وی ادامه داد:توجه به آموزش،فعال کردن نهاد خانواده، بیان نقش حاکمیت و دستاوردهای دولت در حوزه کتاب و کتابخوانی، معرفی و نقد کتاب، و معرفی متخصصان حوزه کتاب هم از دیگر فعالیتهایی است که با همکاری کتابخانه های عمومی و صداو سیما می تواند به ارتقای میزان مطالعه کمک می کند.

 

 

کد خبر 1009926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha