۶۰ درصد هدف صادراتی چهارمحال و بختیاری محقق شد

شمسی‌پور از صادرات ۳۰ میلیون دلار کالا از استان چهارمحال و بختیاری طی ۹ ماهه امسال خبر داد و گفت: تاکنون ۶۰ درصد هدف صادراتی استان محقق شده است.

«حسن شمسی‌پور» در گفت و گو با خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: هدف صادراتی امسال استان 40 میلیون دلار است که با توجه به روند صادراتی استان پیش بینی می شود که تا پایان سال محقق شود.

 

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری تعداد کشورهای هدف صادراتی استان را 10 کشور اعلام کرد و گفت: کالاهای صادر شده از استان به ترتیب به کشورهای عراق، افغانستان، هند، پاکستان، رومانی، ترکیه و آذربایجان بوده است.

 

به گفته شمسی پور، بیشترین کالاهای صادراتی استان محصولات غذایی نظیر خوراک آبزیان، فرش، کف‌پوش، موکت، لوازم خانگی، عسل، محصولات لبنی، چدن، آهن و میلگرد است.

 

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از کاهش 35 درصد صادرات استان در سال جاری خبر داد و گفت: این کاهش صادرات به سبب تشدید تحریم‌ها و شیوع کرونا بوده به طوریکه هدف صادراتی استان از 50 میلیون دلار در سال گذشته به 40 میلیون دلار در سال جاری کاهش یافته است.

 

شمسی‌پور در ادامه از کاهش 74 درصدی ارزش کالاهای وارداتی به استان در سال جاری خبر داد و افزود: در 9 ماهه امسال چهار میلیون و 862 هزار دلار کالا به استان چهارمحال و بختیاری وارد شد.

 

وی کشورهای مبدا وارداتی استان را چین، آلمان، ایتالیا، لهستان و امارات متحده عربی اعلام کرد و گفت: بیشترین حجم کالاهای وارداتی به استان چهارمحال و بختیاری قطعات یدکی و ماشن‌آلات خط تولید واحدهای صنعتی است.

 

کد خبر 1009927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha