تأسیس مرکز تربیت معلم حوزه گامی در جهت همکاری حوزه و آموزش و پرورش است

مدیر مرکز تربیت معلم مبلغ حوزه های علمیه با تأکید بر این که تأسیس این مرکز گامی در جهت همکاری حوزه و آموزش و پرورش است، گفت: در این مرکز فعلا ۴۵۰ طلبه قبول شده در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در حال کسب مهارت برای تدریس در مدارس هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام والمسلمین «محمداسماعیل عبداللهی» در نشست هم اندیشی «مرکز تربیت طلاب معلم مبلغ حوزه علمیه قم» که عصر امروز(چهارشنبه 10 دی) در ساختمان دارالولایه مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، به ارائه گزارشی از این مرکز پرداخت و اظهار داشت: اهمیت و جایگاه تعلیم و تربیت برای هیچکس پوشیده نیست.

 

مدیر مرکز تربیت معلم مبلغ حوزه علمیه قم در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: رشد و تعالی جامعه انسانی به نظام تعلیم و تربیت است و مجموعه خانواده روایات در حوزه تعلیم و تربیت عناصر و مؤلفه های مختلفی را برای این مسأله بیان کرده است.

 

وی با بیان این که تعالی جامعه اسلامی به تعلیم و تربیت است و محور آن نیز معلم است، گفت: معلمی کار انبیاء است، کار انبیاء این بود که نفوس را زنده می‌ کردند و انسان ها را از وادی جهل و ظلمت به وادی علم و روشنایی انتقال می‌ دادند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی یادآور شد: حضرت امام(ره) عرصه تعلیم وتربیت دینی را نقطه استراتژیک یک حکومت اسلامی می‌ دانستند از جمله در وصیت نامه سیاسی الهی امام پر از تأکید بر مواظبت و کنترل نسبت به آموزش و پرورش است و ایشان تنها در این مورد فرمان آتش به اختیار صادر می‌ کند، بنابراین تعلیم و تربیت در منظومه معرفتی امام عرصه بسیار مهمی و حساسی است.

 

وی با تأکید بر این که تقدم تزکیه بر تعلیم در اندیشه امام خمینی(ره) مشهود است، گفت: عملکرد مدیران و معلمان مدارس که مواجه با نفوس پاک فراگیران است باید با عملکرد خوب و بروندادهای مثبت، ترویج و تشویق به سمت اندیشه های ناب اسلام داشته باشد.

 

استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بر لزوم همکاری مستمر حوزه علمیه و آموزش و پرورش تأکید بسزایی داشته اند که هرچند حرف های زیادی زده شده ولی قدم های کمتری برداشته نشده است و تأسیس این مرکز که در نقطه آغاز قرار دارد در همین راستا و برای لبیک به فرمان امامین انقلاب است.

 

وی با تأکید بر این که تفکرات لیبرال و سکولار در نظام آموزش و پرورش ما نفوذ کرده است، عنوان کرد: آموزش و پرورش ما آماج نفوذ افکار مختلف و احیانا التقاطی و انحرافی قرار گرفته است، کشور ما به نقطه ای رسیده که سیاسی ترین وزارت خانه ما آموزش پرورش است در حالی که باید آرام ترین وزارت خانه باشد و سند تحول بنیادین هم با وجود این که 9 سال است ابلاغ شده و اقدام عملی انجام نشده است، بنابراین اولین اقدام گفتمان سازی بود در حالی که حتی مدیران بالادستی کشور هم باور و اعتقاد و اعتمادی به این سند ندارند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی با بیان این که مرکز تخصصی تربیت معلم مبلغ با وجود فشارهای زیاد کار خود را آغاز کرده است، گفت: ما در این مرکز همکاری های خوبی با دانشگاه فرهنگیان داریم و فعلا 450 طلبه در حال تحصیل در این مرکز هستند و انشاءالله بتوانیم طلابی تربیت کنیم تا در نظام آموزش و پروش کشور بتوانند وظیفه دینی و انقلابی خود به خوبی عمل کنند.

 

وی افزود: مرکز تربیت معلم می خواهد در گام اول جریان های داخل و خارج حوزه را همراه کند و رسالت و مأموریت خودش را آموزش مهارت آموزان طلبه خودمان که در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش قبول شده اند برعهده گرفته است و انشاءالله این مهارت آموزی از سال آینده با سرفصل های جدید دنبال خواهد شد.

 

مدیر مرکز تربیت معلم مبلغ در ادامه عنوان کرد: اجرای دو رشته دانشگاه فرهنگیان برای مقطع تحصیلات تکمیلی سطح دو به بالا با ردیف استخدامی نیز در دستور کار است و اگر موضوع معافیت تحصیلی طلاب نیز حل شود بهتر کار پیش می‌ رود و گام دیگر زمینه برای ارتقای فکری و معارفی و بصیرتی طلبه معلمان مشغول به خدمت در کشور است.

کد خبر 1009947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha