زائران خارجی هم در کنار مزار شهید سلیمانی انرژی و روحیه می گیرند

مدیر گلزار شهدای کرمان از حال و هوای زائرانی‌ که از کشورهای مختلف به زیارت مرقد مطهر شهید حاج‌ قاسم‌ سلیمانی می آیند تا آرامش‌ دریافت کنند چکیده ای بیان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان سردار محمدرضا حسنی سعدی در جوار مزار شهید سلیمانی بیان کرد: حاج‌ قاسم ‌سلیمانی‌ نزدیک ۴۱ سال جهاد کرد و لباس جهاد را از تن‌ بیرون‌ نیاورد‌.

 

 

‌مدیر گلزار شهدای کرمان افزود: او یکبار از خستگی، بازنشستگی‌، کمبودها و کاستی ها صحبتی نکرد و‌ ده ها برابر شجاعتش مهربان بود.

 


وی خاطره ای از حاج‌قاسم‌ سلیمانی تعریف کرد و گفت: روزی حاج‌ قاسم‌ تعریف کرد که ۲۰‌ روز در تهران دنبال درمان یک فرزند شهید بودم‌ که مشکوک به سرطان بود؛ در طول این‌ ۲۰ روز آرام‌ و قرار نداشتم تا اینکه ‌پزشکان با انجام‌ پاتولوژی متوجه شدند این‌ فرزند شهید بیماری سرطان‌ ندارد و قابل علاج است، آن وقت خیالم‌ راحت شد و به دنبال ماموریت خود‌ رفتم‌.

 

 

 

حسنی سعدی این همه را نشانه مهربانی حاج قاسم دانست و ادامه داد: وقتی از تهران به کرمان‌ می آمد نامه های مردم‌ و مراجعان را جمع آوری و به تهران‌ می برد و به همه آن‌ نامه ها پیوست‌ می زد تا پیگیری شوند او دوست داشت کار مردم‌ راه بیفتد.

 

 

 

وی با اشاره تشییع بی سابقه پیکر این‌ شهید تصریح‌ کرد: حدوداً ۲۶ میلیون‌ نفر در تشییع‌ پیکر او شرکت کردند؛ از همه مذاهب و کشورهای مختلف برای زیارت وی به کرمان‌ می آیند و با او درد دل می کنند و انرژی می گیرند.

 

 

 


مدیرگلزارشهدای کرمان خاطرنشان کرد: روزی هموطن‌‌ زرتشتی از تهران برای زیارت قبر حاج‌ قاسم‌ سلیمانی آمده بود و می گفت نگویید سپهبد؛ بگوئید سردار دل ها او دل های عالم‌ را تسخیر کرده است.

 

 

 

وی تعریف کرد: خانمی از لندن‌ برای زیارت‌ شهید حاج‌ قاسم‌ به کرمان‌ سفر کرده بود و می گفت از کودکی حجاب نداشتم و الان فقط به خاطر حاج‌ قاسم‌ حجاب‌ پوشیدم‌؛ یکی دیگر از زائران هم دکتر سهیل اسعد بود که برای تهیه مستندی به زبان‌ اسپانیایی‌ سر قبر حاج‌ قاسم‌ تهیه آمد و وقتی از مهربانی های حاج‌ قاسم‌ شنید تمام‌ مستند را رها کرده و گریه می کرد.

 

 

 

 

حسنی سعدی ادامه داد: از کشور تانزانیا افرادی آمده بودند‌ که اهل سنت بودند و مترجم داشتند وقتی خاطرات حاج‌ قاسم‌ را می شنیدند گریه می کردند حاج‌ قاسم‌ دل همه را برده و مهربانی حاج‌ قاسم‌ عالم‌ گیر شده است که همه می آیند تا سر تعظیم فرود آورند‌ و انرژی بگیرند.

 

 

 


وی با اشاره به اینکه سراسر زندگی حاج قاسم خاطره است؛ افزود:‌ برادرش می گوید در کودکی به دانش آموزان نیازمند مدرسه یاری می رساند او حتی مداد و دفترچه مشق خود را نصف می کرد و به دانش آموزان فقیر می داد حتی غذای خود در مدرسه را با دانش آموزان‌ فقیر تقسیم‌ می کرد لذا سراسر زندگی این‌ مرد محبت و مهربانی بود.

 

 

 

 

مدیر گلزار شهدای کرمان‌ خاطرنشان‌ کرد: موتور محرکه شهید حاج قاسم‌ سلیمانی در طول ۴۰ سال خدمت او نشات گرفته از مکتب اسلام و امامین‌ انقلاب و انگیزه او خدمت به مردم و آزادی‌ انسان هایی بود که زیر یوغ ظلم داعش‌ و نامسلمانان رنج‌ می بردند او توانست‌ ظلم‌ را به زانو در آورد و داعش‌ را ریشه کن کند و جان‌ خود را هم در راه اسلام‌ و اعتلای اسلام‌ تقدیم‌ کرد و شربت‌ شهادت‌ را نوشید.

 

کد خبر 1010039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha