برگزاری مراسم عزداری فاطمی در شهرستان ازنا

همزمان با سومین شب ایام فاطمیه مراسم عزادای فاطمی و گرامیداشت ۹دی در شهرستان ازنا برگزار شد.

مدیرکانون فرهنگی هنری سید الشهداء (ع) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در لرستان، اظهار داشت: در طول ایام فاطمیه اول به مدت سه شب پس از نماز مغرب و عشاء مراسم عزاداری فاطمی در مسجد با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.همچنین با گرامیداشت حماسه 9 دی، گفت: 9دی ماه در تاریخ ایران اسلامی سالروز حماسه بصیرت و ولایت مداری ملت ایران برای صیانت از آرمان های انقلاب اسلامی است.

 


« مجتبی قادری»  خاطرنشان کرد: همزمان با سومین شب از سوگواری فاطمی در شهرستان ازنا، مراسم گرامیداشت 9دی ماه با حضور مردم و مسئولان برگزار شد.

 

 

قادری با بیان اینکه در دهه نخست فاطمیه به مدت سه شب در شهرستان ازنا مراسم عزاداری فاطمی برگزار شده است، افزود: همچنین در طول دهه فاطمیه دوم با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به مدت سه شب و پس از اقامه نماز مغرب و عشاء  مراسم سوگواری فاطمی برگزار می شود.

 

وی بیان کرد:  مراسم عزادای فاطمی با هدف بزرگداشت اين ايام و آشنايی بيش از پيش علاقه‌مندان و ارادتمندان بانوی بزرگ اسلام ام‌ائمه حضرت زهرا(س) و ترویج و نهادینه سازی فرهنگ فاطمی برگزار می شود.

 

قادری بیان کرد: سخنرانان این مراسم ابعاد شخصیتی آن بانوی بزرگوار را برای عموم حاضران بخصوص نسل جوان و نوجوان معرفی می کنند.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری سید الشهدا(ع)، با بیان اینکه سوگواره فاطمی بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار می شود، افزود: شروع مراسم با تلاوت مصحف شریف، و پس از آن با
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین بنیادی مسئول حوزه علمیه امام جعفر صادق علیه السلام شهرستان ازنا و با مداحی کربلایی قدیر ملکی برگزار می شود.

کد خبر 1010044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha