آیین اختتامیه سومین جشنواره ملی رسانه ای معلولان در اصفهان برگزار شد

با برگزاری آیین اختتامیۀ سومین جشنوارۀ ملی رسانه‌ای معلولان، برگزیدگان آن معرفی شدند و دبیر این جشنواره نیز نوید داد که معلولان سراسر کشور، می‌توانند در اولین پایگاه خبری معلولان کشور با نام «توان نگار» فعالیت رسانه‌ای داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان «ولی الله نصر» در آیین اختتامیۀ سومین جشنواره ملی رسانه‌ای معلولان که عصر دیروز با حضور محدود مهمانان اصفهانی در سالن بهزیستی اصفهان برگزار شد و از صفحۀ رسمی این جشنواره در اینستاگرام، به‌صورت زنده پخش‌شد گفت: کار ما در سازمان بهزیستی، مشقات خود را دارد، ولی یکی از لذت‌بخش‌ترین مراسم‌هایی که به آن دعوت می‌شویم، جشنواره‌هایی است که توانمندی معلولان را نمایان می‌کند.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی و بیان این موضوع که اگر امروز بی‌دغدغه می‌توانیم چنین برنامه‌هایی را برگزار کنیم مرهون ایثار او و افرادی، چون اوست، ابراز امیدواری کرد سال آینده ویروس کرونا از بین برود تا بتوانیم برگزاری جشنواره ملی رسانه‌ای معلولان را پربارتر و اندیشه ورزتر ادامه بدهیم.

وی یادآور شد: ما در حوزه توانمندسازی معلولان مشکلات عدیده‌ای داریم و با وجود قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، متأسفانه خیلی از دستگاه‌ها از وظیفه خود در قبال این قشر اطلاع ندارند که این باعث شرمندگی ماست.

نصر خاطرنشان کرد: معلولان ما امتیاز ویژه‌ای نمی‌خواهند فقط حق خودشان را به‌عنوان عضوی از جامعه می‌خواهند و دوست دارند فرصت برابری داشته باشند تا از خانه بیرون بیایند و وارد عرصه‌های اجتماعی شوند.

وی تأکید کرد: توانایی و ظرفیت معلولان هزار برابر از چیزی است که امروز در اختتامیه این جشنواره مشاهده می‌شود، اما متأسفانه فرصت برای خیلی از آن‌ها مهیا نیست و امیدواریم با همکاری دستگاه‌ها بتوانیم این فرصت را فراهم کنیم و در مقابل این قشر روسفید باشیم.

منصور گلناری، دبیر سومین جشنواره ملی رسانه‌ای معلولان نیز در این آیین اظهار کرد: خوشحالم که از استان‌های بوشهر، یزد، گلستان، هرمزگان، زنجان، همدان، قزوین، قم، کردستان، کرمان، گیلان، آذربایجان غربی و شرقی، خراسان رضوی و جنوبی، لرستان، مازندران، ایلام، فارس، خوزستان، مرکزی، تهران و اصفهان ۱۶۰ شرکت‌کننده حدود ۷۰۰ اثر برای ما ارسال کردند.

وی ضمن ابراز امیدواری برای تداوم این جشنواره گفت: یکی از اهداف برگزاری جشنواره ملی رسانه‌ای معلولان این است که به جامعه اعم از مسئولان، مردم و خود معلولان این فرهنگ را القا کنیم که معلول هیچ تفاوتی با بقیه افراد ازنظر فکر و اندیشه ندارد و شرف انسان به فکر اوست نه به جسم او.

گلناری گفت: دستاورد ما شناختن تعدادی از نویسندگان و خبرنگاران جامعه معلولان در شهر‌های مختلف است و این نوید را اعلام می‌کنم که اولین پایگاه خبری معلولان کشور تحت عنوان «توان نگار» راه‌اندازی شده و همۀ معلولان سراسر کشور می‌توانند در این پایگاه فعالیت رسانه‌ای داشته باشند.

وی توضیح داد: یکی از بزرگ‌ترین اهدافی که ما داریم، تغییر دیدگاه و فرهنگ برخورد با معلولان است. متأسفانه با وجود قوانین خوب این حوزه در کشور، اکثر سازمان‌ها خود را ملزم به رعایت این قانون‌ها نمی‌دانند چراکه صدای معلولان ضعیف است؛ ما می‌خواهیم این صدا را زیادتر کنیم تا آن‌ها بتوانند حقشان را بگیرند.

دبیر سومین جشنواره ملی رسانه‌ای معلولان با ارائه گزارشی از آثار ارسال‌شده به این جشنواره  اظهار کرد: جشنواره ۱۵ بخش داشت و از بین شرکت‌کنندگان ۹۳ خانم، ۶۴ آقا، ۶۹ معلول جسمی حرکتی، ۳۱ نابینا و کم‌بینا، ۱۶ ناشنوا، دو نفر عقب‌مانده ذهنی، ۵ معلول اعصاب و روان و همچنین ۳۴ شرکت‌کننده فاقد معلولیت داشتیم که درنهایت هیأت‌داوران، ۵۶ اثر آن‌ها را به‌عنوان برگزیده شناختند.

در ادامۀ این مراسم و پس از قرائت بیانیۀ هیئت‌داوران که زهره طالقانی، خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان نیز از اعضای این هیات داوران بود،  برگزیدگان بخش‌های مختلف سومین جشنواره ملی رسانه‌ای معلولان اعلام و از آنان تجلیل و قدردانی شد.

کد خبر 1010052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha