آمادگی بنیاد مستضعفان جهت واگذاری زمین‌های بدون استفاده خوزستان به دولت

فتاح گفت: بنیاد مستضعفان آمادگی دارد زمین‌های بدون استفاده این بنیاد در خوزستان را به منظور ساخت مسکن ملی برای مستضعفان در اختیار دولت قرار دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «پرویز فتاح» شامگاه (چهارشنبه ۱۰ دی) در حاشیه بازدید از کارخانه صنعتی دوده فام دزفول، در جلسه با مدیران این کارخانه و مسئولان شهرستان دزفول اظهار کرد: بنیاد مستضعفان این آمادگی را دارد در صورت موافقت، زمین‌های بلااستفاده در خوزستان را جهت طرح مسکن ملی در اختیار دولت قرار دهد تا از این طریق مشکل مسکن نیازمندان و مستضعفان حل شود.

 

رئیس بنیاد مستضعفان تصریح کرد: در راستای طرح ملی مستضعفان آمادگی داریم سیمان یا مصالح رایگان را تحویل دهیم و یا وام و کمک بلاعوضی را در نظر بگیریم.

 

وی با بیان اینکه پیشنهاد مذکور فرصت خوبی برای صاحب مسکن شدن افراد مستضعف است افزود: این موضوع در جلسه استانداری خوزستان مطرح و با استقبال خوب مسئولان روبه‌رو شده است و  مقرر شد که نتیجه نهایی به زودی از سوی مسئولان استان به ما اعلام شود.

 

فتاح با اشاره به سفر دو روزه خود به خوزستان و بازدید از شهرستان‌های اهواز، خرمشهر، آبادان، مسجدسلیمان و بندر امام اضافه کرد: تنوع کاری بنیاد مستضعفان در خوزستان زیاد است و همواره این استان اولویت نخست بنیاد مستضعفان برای رسیدگی بوده است.

 

وی به ساخت نیروگاه خرمشهر توسط بنیاد مستضعفان اشاره کرد و ادامه داد: این نیروگاه دارای ۶ واحد حرارتی هزار مگاواتی بوده که برنامه‌ریزی برای افزایش ظرفیت آن به ۹۰۰ مگاوات در حال انجام است که البته به ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در این بخش نیاز است.

 

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به دیگر پروژه های این بنیاد در خوزستان عنوان کرد: با سرمایه گذاری انجام شده یک خط تولید مفتول به فولاد کاوه اروند خرمشهر اضافه شده که پی از بهره برداری و افزایش ۱۲۰ هزار تنی به طرفیت فعلی، ظرفیت این کارخانه به ۶۰۰ هزار تن برسد.

 

وی ابراز کرد: فاز دوم بیمارستان طالقانی آبادان که یکی از پیشرفته ترین بیمارستان های کشور با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد تومان از دیگر پروژه‌های بنیاد مستضعفان است که تاکنون ۹۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا بهار سال آینده تکمیل می شود.

 

فتاح با اشاره به بازدید از کارخانه تولید آلومینیوم مسجدسلیمان خاطر نشان کرد: این کارخانه با ظرفیت تولید ۱۱ هزار تن  دچار رکود بود که از سال گذشته مجدد راه اندازی شده است.

 

در ادامه «حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی» با بیان اینکه با تلاش‌های صورت گرفته و پیگیری نماینده دزفول کارخانه دوده فام می‌تواند به یک الگو تبدیل شود اذعان کرد: شهرستان دزفول ظرفیت‌های فراوانی نظیر سرمایه مردم، نیروی انسانی متخصص و اقلیم مناسب برای سرمایه گذاری دارد.

 

امام جمعه دزفول با اشاره به مشکلات کارخانجات فتح دزفول تصریح کرد: این کارخانه که دکل‌های برق و تجهیزات راه آهن تولید می‌کند، اکنون شرایط مناسبی ندارد و نیازمند توجه است.

 

وی خواستار ورود بنیاد مستضعفان برای رفع مشکل این کارخانه شد و افزود: فرمانداری دزفول، زمین این کارخانه را به صورت رایگان واگذار کرد و امید است با پیگیری مسوولان از خارج شدن این ظرفیت از منطقه جلوگیری شود.

 

«سید احمد آوایی» نیز اظهار کرد: با وجود اینکه شهرستان دزفول نیروهای متخصص و باسواد زیادی دارد اما متاسفانه کارخانه صنعتی دوده فام در زمان جذب نیرو به این مهم توجه چندانی نداشت.

 

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم حفظ کرامت انسانی کارکنان و کارگران در کارخانه جات شهرستان افزود: در برخی کارخانه ها مدیران گمان می کنند که رزاق هستند و از موضع بالا به کارکنان خود نگاه می کنند در حالی که رزاق خداوند است لذا لازم است این مدیران در کنار تلاش برای کسب روزی کارگران و کارکنان، متواضع و فروتن باشند.

 

وی در ادامه خواستار مساعدت بنیاد مستضعفان در راستای کمک به کانون جلسات قرآن و پیگیری در جهت رفع مشکلات کارخانه جات فتح دزفول شد.

 

آوایی در پایان یاد آور شد: متاسفانه همواره از خاک و امکانات دزفول جهت برخی کارخانجات صنعتی استفاده اما سود آن در نقاط دیگر صرف می شود در حالی که باید در راستای رونق اقتصادی در دزفول و در جهت کاهش نرخ بیکاری در بین جوانان هزینه شود.

 

کد خبر 1010088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha