پایان بهار ۱۴۰۰، زمان بهره برداری کامل از فاز سوم پروژه بلوار «سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی»

صالحی با اشاره به اجرای عملیات احداث فاز سوم پروژه بلوار «سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» (کوهسار مهدی سابق)، گفت: امیدواریم تا آخر بهار ۱۴۰۰ این پروژه را به بهره برداری برسانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «اسماعیل صالحی»، امروز (پنج شنبه 11 دی) در حاشیه بازدید عکاسان خبری از فاز سوم پروژه بلوار «سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» (کوهسار مهدی سابق)، گفت: این پروژه سه فاز بوده که فاز اول آن اکنون به بهره برداری رسیده و فاز دوم بلوار آیت الله «محلاتی (ره)» است و فاز سوم هم این بخشی است که در حال بازدید هستیم و عملیات عمرانی روی آن شکل می گیرد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه 2 تونل از سمت صدا و سیما به سمت قصردشت اجرا شده است، تاکید کرد: بعد از این 2 تونل فاز سوم آغاز می شود و در طول مسیر در حال احداث، چهار پل ایجاد شده که نمونه آن پل های «دینکان»، «منصورآباد» و «دره آباد» است.

وی با اشاره به اینکه در طول مسیر فاز سوم هم 33 آب راه بزرگ هم احداث اجرا شده است، یادآور شد: از 6 و نیم کیلومتر فاز سوم،  سه و هشت دهم کیلومتر آن آماده آسفالت ریزی است.

صالحی با یادآوری این مطلب که 2 تونل 80 و 110 متری در طول مسیر در نظر گرفته شده که الان مشغول حفاری آن هستیم، افزود: این تونل ها به جهت حفاظت و حراست از چاه آب و باغ های منطقه «پشت مله» و «محمودیه» در نظر گرفته شد که با تغییر واریانس سعی کردیم خسارتی به باغ ها و چاه ها وارد نشود و با انحراف مسیر سعی شده مشکلی برای باغ های مذکور پیش نیاید.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه عملیات راه سازی، ترانشه برداری و انفجارات برای کوه بُری به خوبی در حال انجام است و در این فاز از پروژه در حال حاضر 11 کارگاه مجزای از هم، در حال فعالیت هستند، تاکید کرد: بیش از 120 دستگاه ماشین آلات سنگین راه سازی اعم از «لودر»، «بولدوزر»، «بیل مکانیکی»، «هیدروهمر» و «راسول» برای حفاری تونل در این فاز در حال فعالیت هستند که برخی از این ماشین آلات راهسازی به صورت نادر در استان وجود دارد اما در این کارگاه فعالیت می کنند.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به 400 نفر در این کارگاه ها فعالیت دارند، تاکید کرد: طول کل مسیر 12 و نیم کیلومتر است و این مسیر ابر پروژه ای محسوب می شود که بار ترافیکی را از دروازه قرآن و بلوار «جمهوری اسلامی» به سمت شهرک های غرب شیراز جابجا می کند و به راحتی خودروها از دروازه قرآن با ایجاد یک رینگ ترددی به سمت ورودی شیراز از سمت بوشهر و ابتدای بلوار «امیرکبیر» تردد کنند.

صالحی در پاسخ به سئوال خبرنگار خبرگزاری شبستان پیرامون چهارراه «قصردشت» و تکمیل رینگ پیرامونی هم گفت: فعلا برای چهارراه «قصردشت» برنامه ای در دستور کار نیست ولی قطعا در آینده باید اقداماتی شکل گیرد تا این رینگ تکمیل شود.

وی با اشاره به اینکه در رابطه با بحث تملک فاز سوم با همکاری دادستانی کار را حل و فصل کردیم و اهالی «منصورآباد» و «پشت مله» همکاری خوبی داشتند، افزود: این بزرگراه کمک خوبی برای دسترسی ها در بحث پدافند غیرعامل است و امیدواریم تا آخر بهار 1400 این پروژه را به بهره برداری برسانیم.

وی با اشاره به اینکه با تکمیل فاز سوم، این بزرگراه از سوی دیگر به سمت بلوار «حسینی الهاشمی» منتهی می شود، اظهار کرد: حجم عملیاتی که در 15 ماه گذشته و در این 6 و نیم کیلومتر شکل گرفته، سه برابر هفت سال گذشته است.

صالحی با اشاره به اینکه فاز اول این پروژه از ابتدای سال 90 آغاز شد، تاکید کرد: سخت ترین بخش کار این پروژه در فاز سوم قرار داشت که بخش تملک و کوه بُری روی داد.

کد خبر 1010112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha