موضوع مقاومت یک سنت الهی است

گودرزی گفت: در تاریخ، مقاومت همواره با پیروزی همراه بوده است و ملت‌هایی که مقاومت می‌کردند پیروز میدان بودند، همان‌گونه که در آیات شریف قرآن به آن تأکید شده است، موضوع مقاومت سنتی الهی است و اگر ثابت‌قدم و مقاوم باشیم، خداوند نیز ما را یاری می ‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «غلامرضا گودرزی» امروز(۱۱ دی) در نشست نظریه مقاومت و آینده جهان اسلام با بیان اینکه آینده مقاومت و جهان اسلام روشن است و این یک شعار و آرمان نیست بلکه بنا به دلایلی، برای ما روشن و قطعی است، گفت:موضوع مقاومت یک هویت تاریخی است که از تقابل حق و باطل شکل گرفته و مبتنی بر یک سابقه دیرینه است، از ابتدای خلقت تاکنون همواره جریان حق و باطل با هم تقابل داشته و جریان حق مقاومت کرده است.

 

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه امام صادق(ع) ادامه داد: این مقاومت در برابر نگاه سازش ‌محور، رویکرد مقاومت ‌محور را سپری کرده است، مقاومت امری فطری است و انسان هیچ‌گاه ظلم را نمی‌پذیرد و در برابر حرف ناحق مقاومت می‌کند.

 

وی خاطرنشان کرد: در تاریخ، مقاومت همواره با پیروزی همراه بوده است و ملت‌هایی که مقاومت می‌کردند پیروز میدان بودند، همان‌گونه که در آیات شریف قرآن به آن تأکید شده است، موضوع مقاومت سنتی الهی است و اگر ثابت‌قدم و مقاوم باشیم، خداوند نیز ما را یاری می‌کند.

 

گودرزی با بیان اینکه جنگ نرم در حوزه جریان حق و باطل جدی ‌تر از جنگ سخت است، ادامه داد: در حوزه مقاومت در عرصه جنگ نرم قرار گرفته‌ایم، اینجا نقش نخبگان بسیار مهم است همان ‌گونه که سردار سلیمانی‌ها و ابومهدی‌ها جان خود را در فضای جنگ سخت گذاشتند، نخبگان نیز باید در حوزه جنگ نرم وقت بگذارند و بحث و گفت‌وگو کنند.

 

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه امام صادق(ع) گفت: پیشنهاد می‌کنم دبیرخانه دائمی نشست گفت‌وگوی نخبگی در حوزه جهان اسلام با حضور دانشگاه‌های جهان اسلام تشکیل شود و به بررسی نظریه مقاومت بپردازیم تا مباحث مرتبط با نشریه مقاومت نهادینه و شبهات حل شود.

کد خبر 1010133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha