از هجدهم دیماه آخرین مهلت ترخیص موتورسیکلتهای رسوبی تا اجرای طرح جمع آوری سلاح غیرمجازدر دلگان

اخبار انتظامی سیستان و بلوچستان مورخه ۱۱ دی/ از هجدهم دیماه آخرین مهلت ترخیص موتورسیکلتهای رسوبی تا اجرای طرح جمع آوری سلاح غیرمجازدر دلگان

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان،  رئیس پلیس راهور استان تاریخ هجدهم دیماه 99 را آخرین مهلت برای ترخیص موتورسیکلت های توقیفی اعلام کرد.

 

سرهنگ علی نامدرست در این خصوص گفت:درراستای طرح تسهیل  ترخیص موتورسیکلتهای توقیفی (رسوبی) مالکین موتورسیکلتها فقط تا تاریخ 18/10/99 فرصت دارند نسبت به ترخیص موتورسیکلتهای خود  اقدام کنند.

 

رئیس پلیس راهور استان شرایط ذیل را برای ترخیص موتورسیکلتها ضروری دانست و از شهروندان خواست برای کسب  اطلاعات تکمیلی به سایت rahvar120.ir مراجعه کنند.
1.    موتورسیکلتهایی که ازسال90 تا پایان سال 98 توقیف و به پارکنیگها منتقل شده اند.
2.    همراه داشتن مدارک از قبیل  کارت ملی ، سندمالکیت موتورسیکلت و قبض پارکینگ.

 

اجرای طرح جمع آوری سلاح غیرمجازدر دلگان

 

فرمانده انتظامی شهرستان دلگان از اجرای طرح جمع آوری سلاح غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ" غلامرضا نورا"  در تشریح جزئیات این خبر گفت: در راستای طرح رعدو جمع آوري سلاح های غیرمجاز، یگان های تابعه این فرماندهی با محوریت پلیس امنیت عمومی شهرستان پس از رایزنی با بزرگان و معتمدین محلی  نسبت به جمع آوری سلاح های غیر مجاز در سطح حوزه استحفاظی اقدام کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان دلگان  تصریح کرد: در اجرای این طرح، ضمن تشریح عواقب سوء حمل و نگهداری سلاح غیر مجاز با تعامل بزرگان و معتمدین محلی ، تعداد 8قبضه انواع سلاح جنگی غیر مجاز کشف و ضبط شد.
فرمانده انتظامی شهرستان دلگان در خاتمه فرمودند برخورد با دارندگان سلاح غیر مجاز یکی از اولویتهای پلیس در راستای تأمین امنیت عمومی است.
سرهنگ نورا از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس 110 در اختیار پلیس قرار دهند.

 

دستگیری14 خرده فروش مواد مخدر در ایرانشهر

 

سرپرست فرماندهی انتظامي شهرستان ایرانشهر از اجراي طرح پاكسازي نقاط آلوده وجمع آوری14خرده فروش مواد مخدر در اين شهرستان خبر داد .
به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، سرهنگ"حسن کیخا" در تشريح اين خبر اظهار داشت: در راستاي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و پیشگیری از وقوع جرائم، طرح پاکسازي نقاط آلوده و جرم خيز در سطح شهرستان ایرانشهر به اجرا گذاشته شد.
وی افزود: در اين طرح که در سطح کلانتری شهرستان اجرا شد، پس از شناسایی و رصد اطلاعاتی با همکاری دیگر رده های عملیاتی در شهرستان طی چند عملیات مجزا وارد عمل شده و تعداد 14خرده فروش مواد مخدر را دستگير و مقاديري از انواع مواد مخدر و آلات استعمال را كشف کردند.
سرپرست فرماندهی انتظامي شهرستان ایرانشهر تصریح کرد: متهمان دستگير شده پس از تشکيل پرونده برای سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند.
سرهنگ کیخا با تقدیر از تعامل و مشاركت مردمي با پليس در راستاي برخورد با متخلفان از عموم شهروندان خواست، در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مشكوك بويژه در زمينه توليد و توزيع انواع مواد مخدر، مراتب را به مركز فوريت هاي پليسي 110 اعلام کنند.

 

دستگیری سارق سیم های برق منازل مسکونی در چابهار

 

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از دستگیری سارق حرفه ای، که اقدام به سرقت سیم های برق منازل مسکونی این شهرستان می کرد، خبر داد.
سرهنگ حیدر علی کیخائی مقدم  در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: ماموران گشت انتظامی کلانتری 11 این شهرستان در ساعات پایانی شب هنگام گشت زنی هدفمند در خیابان صیاد شهر چابهار، به یک نفر که در حال قطع کردن سیم های برق منزلی بود مشکوک شدند.
وی گفت: متهم 29 ساله با مشاهده مأموران قصد متواری شدن از محل را داشت که در یک عملیات ضربتی دستگير شد.
فرمانده انتظامی شهرستان چابهار افزود: متهم که پس از انتقال به کلانتری چاره ای جز بیان حقیقت نداشت به بزه ارتکابی اعتراف و در بازجويي هاي تکمیلی پلیس به 4 فقره سرقت سیم های برق منازل دیگر در سطح شهر چابهار اعتراف کرد.
سرهنگ "کیخائی مقدم" با اشاره به تشکیل پرونده قضایی و معرفی متهم به مراجع قضائی از شهروندان خواست: ضمن رعایت هشدارهای پليسی در صورت مشاهده تردد افراد مشکوک و ناشناس در مناطق مسکونی، سريعاً با 110 تماس و موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

 

دستگیری عامل تیر اندازی در زابل

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از شناسایی و دستگیری عامل اصلی تیر اندازی در یکی از روستاهای شهرستان خبر داد.
سرهنگ "احمد ثمره حسینی " در تشریح این خبر این اظهار داشت: در پی گزارش مرفوک شهرستان مبنی بر یک فقره تیراندازی در یکی از روستاهای شهر ستان بلافاصله ماموران کلانتری 13بنجار  جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.
وی افزود: پس از حضور ماموران مشخص شد که افرادی به دلیل اختلافات قبلی به سمت منزل یکی از شهروندان تیر اندازی کرده و از محل متواری شده اند.
فرمانده انتظامی شهرستان زابل اظهارداشت: با توجه به حساسیت موضوع ماموران اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی به منظور دستگیری متهمان را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند و در نهایت، موفق شدند محل اختفای متهمان را شناسایی و یک نفر ازآنها را در یک عملیات غافلگیرانه  به همراه یک قیضه اسلحه شکاری دو لول ویک قبضه اسلحه تپانچه دولول غیر مجاز دستگیر کردند.
سرهنگ ثمره حسینی با بیان اینکه متهم به منظور سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شد، در پایان تاکید کرد: از تمامی ظرفیت خود استفاده خواهیم کرد تا فضا را برای هنجارشکنان نا امن کنیم.

 

اجرای طرح ضربتی ارتقاء امنیت اجتماعی با دستگیری 20 شرور مسلح و مجرم تحت تعقیب در زاهدان

 

سرهنگ "محمود سعادتی"  اظهار داشت: به منظور ارتقاء امنیت عمومی و برخورد با افراد شرور و اوباشگر و مجرمان تحت تعقیب مراجع قضائی که با اعمال خلاف و ناشایست باعث اخلال در آرامش و امنیت شهروندان می شدند، طرح ضربتی ارتقاء امنیت اجتماعی به مدت 24 ساعت در سطح شهرستان زاهدان اجرا شد.
وی افزود: در این رابطه ماموران انتظامی شهرستان زاهدان با تلاش شبانه روزی و بهره گیری از اشراف اطلاعاتی و شگردهای خاص پلیسی مخفیگاه تعدادی شرور مسلح و مجرم فراری و تحت تعقیب را که در سطح استان مرتکب جرائم خشنی چون قتل،آدم ربایی، شرارت، قاچاق مواد مخدر  و سرقت  و زورگیری شده بودند، شناسایی  و به منظور دستگیری آنها با هماهنگی مقام قضائی در قالب چند تیم عملیاتی وارد عمل شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان تصریح کرد: تیم های عملیات ویژه پلیس شهرستان زاهدان در این طرح موفق شدند طی چند عملیات ضربتی یک قاتل مسلح فراری، 3 نفر آدم ربا، 2 قاچاقچی حرفه ای مواد مخدر  و 14 شرور و سارق مسلح را در نقاط مختلف شهرستان زاهدان دستگیر کنند.
سرهنگ سعادتی بیان داشت: در این طرح ضربتی  ضمن کشف 128 کیلوگرم انواع مواد مخدر و توقیف 2 دستگاه خودروی مسروقه در بازرسی از مخفیگاه متهمان بیش از 2 میلیارد ریال اموال مسروقه، 2 قبضه کلت کمری و 33 قبضه انواع سلاح سرد کشف شد.
این مقام انتظامی با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی، از استمرار اجرای این طرح ها  خبر داد و گفت: پلیس با سارقان و سوداگران مرگ و افراد شروری که با اقدامات مجرمانه خود نظم و امنیت جامعه را به مخاطره بیاندازند قاطعانه برخورد می کند و در راه مبارزه با قانون شکنی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.
وی با تاکید بر ضرورت ارتقاء نظم و امنیت عمومی جامعه و لزوم پیشگیری از هرگونه اقدامات سوء توسط اخلالگران و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی، از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه بی نظمی و اقدامات مجرمانه در محلات مختلف  در اسرع وقت از طریق سامانه ارتباطی پلیس 110 موضوع را اطلاع، تا در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی جرم و دستگیری مجرمان و پاکسازی محل اقدام گردد.
 

 


 

کد خبر 1010152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha