همه دست نوشته های شهید سلیمانی رنگ و بوی خدا دارد

فرمانده ثارالله استان کرمان گفت: در دست نوشته های شهید سلیمانی نگاه کنید هیچ چیز بوی دنیا ندارد بلکه همه چیز رنگ و بوی خدا است و عدم توسل به دنیا که یکی از ویژگی های شهدا است حاج قاسم را عزیز کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، سردار حسین معروفی پنجشنبه (11 دی) در مراسم معرفی برنامه ها و تولیدات کمیته فرهنگی هنری مکتب شهید سلیمانی ضمن تسلیت ایام دهه فاطمیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: جلسه شهدا است و وقتی وارد موزه دفاع مقدس کرمان که اولین موزه دفاع مقدس کشور است و شهید حاج قاسم به این موزه می گفت«بچه من است» وارد می شویم، همه بچه های حاج قاسم به یاد می آید.

 

 

فرمانده ثارالله استان کرمان بیان کرد: این موزه عصاره ثارالله است و همه شهیدان، همه ایثارگران ثاراللهی و در رأس آن ها شهید حاج قاسم سلیمانی است و اینجا انسان بوی بهشت استشمام می کند و اروح مطهر شهیدان ناظر، شاهد و حاضر است؛ اگر ما در این جلسات با مقیاس کوچک اما با اراده، ذهن، قلب مملو از عشق ورود کنیم، مطمئناً ارواح مطهر شهدا قلوب ما را آرام می کند زیرا آن ها یک جان و آبرو داشتند و با خدا معامله کردند، عزیز شدند.

 

 

وی با بیان اینکه در 188 هزار شهید دفاع مقدس حتی یک شهید سراغ ندارید که عقبه مادی و وابستگی داشته باشد، اظهار کرد: یکی از ویژگی های بزرگ شهید حاج قاسم سلیمانی همین نظام اقتصادی او بود؛ 41 سال، هم در دوران پرافتخار دفاع مقدس و هم در دوران پرافتخار برقراری امنیت در جنوب شرق و 21 سال در جبهه بزرگ اسلام در مقابل شقی ترین افراد بشر اما این انسان هیچ عقبه مادی ندارد و حتی فرزندان این شهید هم عقبه مادی ندارند.

 

 

سردار معروفی با بیان اینکه جامعه ما بعد از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، فرزندان او را شناخت و یک چهره بین المللی که هیچ کسی نمی دانست چند دختر و چند پسر دارد و دیدند هیچ کدام در هیچ کار دولتی نیستند؛ ظهار کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی یک بیت الزهرا دارد که آن هم 3 ماه قبل از شهادت وقف کرد آن هم برای ترویج مکتب اهل بیت(ع) که مسئولیت هر انسانی است.

 

 

وی خاطر نشان کرد: حاج قاسم سلیمانی به هیچ چیز در این دنیا توجه نداشت و 21 سال یک فرمانده در یک اتاق یک صندلی را جا به جا نکرد و زیبایی اتاق حاج قاسم تغییر عکس های شهدا بود.

 

 

سردار معروفی با بیان اینکه مقام و منصب و درجه برای حاج قاسم مهم نبود، ادامه داد: بالاترین مدال انقلاب اسلامی و جبهه حق مدال «ذوالفقار» است که به ایشان تعلق گرفت اما هیچ مدالی بر سینه ایشان دیده نشد تازه اکثر سخنرانی های ایشان با لباس شخصی و صحبت های حاج قاسم سلیمانی در محفل شهدا بود.

 

 

وی گفت: در دست نوشته ها نگاه کنید هیچ چیز بوی دنیا ندارد بلکه همه چیز رنگ و بوی خدا است و عدم توسل به دنیا که یکی از ویژگی های شهدا است، حاج قاسم را عزیز کرد، حاج قاسم نازنین بود، عزیزتر کرد و حیات او پربرکت و شهادت او پربرکت تر شد و حاج قاسم را بر همه قلوب حاکم کرد.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه همه ملت ایران عاشق حاج قاسم بودند، گفت: ملت ایران نه اینکه حاج قاسم را قبول داشته و دوست داشته باشند بلکه فراتر از این، عاشق حاج قاسم هستند زیرا حاج قاسم عاشق خدا، اهل بیت(ع) و عاشق مردم بود و به مردم عشق می ورزید.

 

 

وی با بیان اینکه گلزار شهدای کرمان قطعه ای از بهشت است، اظهار کرد: شهید حسین یوسف اللهی عارف ثارالله بود و حاج قاسم می گفت «شهیدان حسین بادپا و محمد جمالی اینقدر دویدند تا شهید شوند» و شهید محمد جمالی در مراسم مادر حاج قاسم در قنات ملک روی پای حاج قاسم افتاد و گریه کرد و در جبهه رفت و شهید شد و حاج قاسم در قبر او کف پای او را بوسید و همچنین شهید غلامحسین خزاعی در والفجر8 شهید شد و تنها شهیدی است که وصیت کرد که «من را با غل و زنجیر به خاک بسپارید» و همچنین شهید عبدالمهدی مغفوری و دیگر شهدایی که در گلزار شهدا هستند.

 

 

سردار معروفی افزود: شهیدان دوران دفاع مقدس انسان هایی هستند که در زمان امام غیر معصوم کاری کردند که در زمان امام معصوم انجام نشد؛ حاج قاسم، بادپا، یوسف اللهی و ... همان کردند که عباس بن علی(ع) می کرد و جنگ ما شمه ای از کربلا بود و کربلا تکرار شد؛ آنجا انسان ها برای جان دادن سبقت می گرفتند و دعوا سر جان دادن نه سر نرفتن؛ دعوا سر سخت پذیری بود.

 

 

وی خاطر نشان کرد: امسال به واسطه بحث ویروس منحوس کرونا و تبعیت از فرمان مقام معظم رهبری که فرمودند «از ستاد ملی کرونا اطاعت کنید» باید پا روی عاطفه خود بگذاریم اما این به این معنا نیست که این فرهنگ را ترویج ندهیم؛ شهدا غلو نمی خواهند بلکه حقیقت بچه ها را باید بگوییم زیرا آن ها حقیقت انقلاب اسلامی و جریان حق هستند؛ جریان کربلا، فاطمیه و ... تکرار می شوند اما کهنه نمی شوند و روز به روز جدید می شود.

کد خبر 1010210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha