افزایش ۵ برابری قیمت کودهای وارداتی/نیاز کشاورزان خراسان جنوبی ۴ هزار تن است

سعیدی از توزیع ۶۰۰ تن کود پتاس و فسفات از ابتدای امسال تاکنون در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: قیمت این کودهای وارداتی نسبت به سال قبل پنج برابر افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد مهدی سعیدی» امروز (۱۱ دی) در حاشیه بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از مجتمع انبارهای کود شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تا نیمه نخست امسال برای تامین کود پتاس و فسفات به دلیل اینکه بخش زیادی از آن وارداتی است در کشور با مشکل مواجه شدیم اما در خراسان جنوبی کود مورد نیاز کشاورزان تامین شد.

 

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان جنوبی از توزیع ۶۰۰ تن کود پتاس و فسفات از ابتدای امسال تاکنون در استان خبر داد و گفت: قیمت این نوع کودها نسبت به سال قبل پنج برابر افزایش یافته است.

 

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱ هزار تن کود اوره مورد نیاز بخش کشاورزی در استان توزیع شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۳ درصد افزایش یافته است.

 

سعیدی با بیان اینکه کود اوره مورد نیاز سالانه استان حدود ۱۵ هزار و ۵۰۰ تن است، افزود: همچنین نیاز استان به کود فسفات و پتاس چهار هزار تن است که به تدریج تامین و توزیع خواهد شد.

 

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به ذخیره سازی چهار هزار تن انواع کود شیمیایی در استان، بیان کرد: تمام تلاش ما بر این است تا کود مورد نیاز کشاورزان بیشتر از مبادی خراسان جنوبی تامین شود تا کود ذخیره شده در انبارهای استراتژیک استان تخلیه نشود.

 

وی به سایت بوجاری بذر در مجتمع انبارهای کود شرکت خدمات حمایتی کشاورزی اشاره کرد و گفت: دو دستگاه بوجاری بذر با قابلیت ۵.۵ تن در ساعت در این مجتمع وجود دارد که سال گذشته ۲ هزار و ۲۰۰ تن بذر در این سایت بوجاری و به ۲۳ استان کشور ارسال شد.

 

سعیدی تصریح کرد: برای سال آینده برنامه هزار تنی برای استان پیش بینی شده چراکه خراسان جنوبی در زمینه بذر بوجاری در کشور صاحب نام است.

 

گفتنی است، امروز عملیات اجرایی باسکول ۶۰ تنی مجتمع انبارهای کود شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان آغاز شد که برای نصب آن، ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار ملی جذب و با برگزاری مناقصه پیمانکار مشخص شده است که تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

کد خبر 1010236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha