اعزام ۳۰ هزار طلبه به مدارس کشور

رحیمی با بیان اینکه سال گذشته حدود ۳۰ هزار مبلغ توسط حوزه های علمیه به مدارس کشور اعزام شدند، گفت: طرح مدارس امین یکی از طرح های مشترک آموزش و پرورش و حوزه های علمیه است که با ۱۰۰ دانش آموز در کشور شروع و اکنون به بیش از ۴ هزار نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علیرضا رحیمی» امروز(11 دی) در جلسه نشست مشترک همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه این روزها در فصل تصویب بودجه مجلس قرار داریم که مجلس باید به موضوع تعلیم و تربیت در کشور نگاه ویژه داشته باشد، اظهار داشت: آینده انقلاب و کشور در دستان جوانانی هست که امروز در مدارس تحصیل می کنند، لذا باید مجلس در بودجه نگاه ویژه به امر آموزش و تعلیم و تربیت داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه سال گذشته حدود 30 هزار مبلغ توسط حوزه های علمیه به مدارس کشور اعزام شدند، گفت: مدارس امین یکی از طرح های مشترک آموزش و پرورش و حوزه های علمیه است که با 100 دانش آموز در کشور شروع و اکنون به بیش از 4 هزار نفر رسیده است.

 

معاون پژوهشی و برنامه ریزی دبیرخانه ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش با بیان اینکه همچنین اکنون حدود سه هزار طلبه در قالب نظام وظیفه عمومی در مدارس کشور مشغول به کار هستند، افزود: همچنین سال قبل 450 طلبه در قالب آزمون ماده 28 جذب آموزش و پرورش شدند.

 

رحیمی با بیان اینکه در حال حاضر نمایندگان در نظارت بر چاپ کتابهای درسی حضور دارند، تصریح کرد: همچنین سال قبل حدود 20 هزار نفر از طلاب، جلسات آموزش خانواده را با ترویج سبک زندگی و عفاف و حجاب برای مدارس برگزار کردند.

 

وی با بیان اینکه امسال حدود 2 هزار نفر متقاضی ورود به مدارس معارف اسلامی در خراسان جنوبی بودند، اما ظرفیت جذب تنها 100 نفر است، گفت: باید ظرفیت مدارس معارف اسلامی در خراسان جنوبی افزایش پیدا کند.

 

 

کد خبر 1010261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha