همایش «مقاومت و عزت» در قم برگزار شد

همایش مقاومت و عزت بزرگداشت سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم،همایش «مقاومت و عزت» به مناسبت گرامیداشت سالگرد شهادت شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و چهلم شهید فخری زاده  امروز(پنجشنبه ۱۱دی) با پیام حضرت آیت الله نوری همدانی و حضور آیت الله حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و پیام تصویری سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم در مجتمع امین قم برگزار شد.

آیت الله نوری همدانی در پیامی به این همایش با بیان اینکه امروز جبهه مقاومت خارچشم دشمنان اسلام و آمریکای جنایتکار شده است افزود: سردار سلیمانی شایسته شهادت بود و دشمن با به شهادت رساندن ایشان باردیگر خوی استکباری خود را عیان نمود.

این مرجع تقلید افزود: مجازات عاملان شهید سلیمانی ترک همیشگی آمریکا از منطقه و نابودی و محو رژیم صهیونیستی است.

 

آیت الله نوری همدانی با اشاره به نقش حوزویان در تبیین عظمت انقلاب اسلامی و دستاورد‌ها و آسیب‌ها گفت: دشمن بیشترین هدف خود را بر روی حوزه‌های علمیه به عنوان مبدا تفکر انقلاب اسلامی متمرکز کرده است که این مهم وظیفه حوزویان در انقلابی نگه داشتن و توجه به ارکان انقلاب اسلامی را بیشتر میکند.

 

امام جمعه قم نیز در این مراسم با بیان اینکه زندگی، رفتار و عمل شهید سلیمانی یک مکتب ارزشمند و دارای پیام در ابعاد مختلف است افزود: در اندیشه ناب دینی مکتب‌های ارزشی به وجود می‌آید که حرکت آفرین است و در دامن آن انسان به معنای واقعی تربیت می شود.

 

آیت الله حسینی بوشهری افزود: شهید سلیمانی قهرمان میدان جنگ‌های بزرگ، نابغه اهل تدبیر تفکر و اندیشه، مسلط به دانش رزمی به لحاظ تئوری و عملی بود،سردار سلیمانی در عین حال که با شجاعت در مقابل دشمنان می‌ایستاد با مردم مهربان بود و با توکل به خدا وروحیه انقلابی حماسه‌های بزرگی را رقم میزد و همواره خود را شاگرد مکتب اهل بیت می‌دانست.

 

وی شهید سلیمانی را فرزند تمام ملت با علائق و ویژگی‌های مختلف توصیف کرد و افزود: این شهید والامقام در ابعاد مختلف نظامی در داخل و خارج کشور حضوری فعال داشت وامروز شهید سلیمانی سردار دل‌های تمام مستضعفان جهان است.

 

سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب هم در پیام تصویری به این همایش با بیان اینکه شهید سلیمانی در سرزمین جهاد و شهادت رشد پیدا کرد و هیچگاه از تعقیب و شناسایی توطئه دشمن دست برنداشت افزود: این شهید جبهه مقاومت هراندازه به خطر نزدیک میشد با اعتماد و صلابت بیشتر همراه با اعتماد به نفس و توکل به خدا قدم به میدان نبرد میگذاشت.

 

وی با توصیف ابعاد شخصیتی شهید حاج قاسم سلیمانی در حوزه‌های نظامی، رفتاری، اعتقادی و عملی افزود: شجاعت و عقلانیت و تدبیر و معنویت این شهید مثال زدنی است.

 

سردار سلامی افزود: شهید سلیمانی به دشمن در ابعاد مختلف شناخت داشت و فعالیت‌ها و اقدامات آن‌ها را تجزیه و تحلیل میکرد و هیچ گاه از باطل هراسی نداشت.

 

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به موفقیت‌های این شهید والامقام در جبهه مقاومت و عملکرد منحصربفرد در ناکامی جبهه استکبار اشاره کرد و گفت: تقویت حزب الله لبنان و نیروی مقاومت در سوریه، عراق و یمن و تشکیل بسیج مردمی در این کشور‌ها از جمله این اقدامات است که موجب شکست تروریست‌های تکفیری و سیاست‌های آمریکا و صهیونیست‌ها شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی اردهالی نیز در این همایش گفت: امروز همه مسؤولان باید از مکتب شهید سلیمانی درس بگیرند و شجاعت و تدبیر را در کنار همدیگر داشته باشند.

 

عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به تبیین ویژگی ها و شاخصه های مکتب شهید سلیمانی پرداخت و افزود: اخلاص، سربازی ولایت، حریت و آزادگی، منطق استوار، استقامت فکری، تکلیف گرایی و جهان نگری از ویژگی های مکتب این شهید بزرگوار هستند.

کد خبر 1010287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha