جشنواره مردمی فیلم عمار فرصتی بی بدیل برای کشف استعدادهاست

دبیر یازدهمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار با اشاره به موضوعات حساس و چالش برانگیز فیلم های این جشنواره گفت: فیلمسازی در این عرصه جسارت می طلبد. 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، یازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار امشب یازدهم دی ماه افتتاح شد. 

 


«نادر طالب زاده» دبیر این دوره از جشنواره در این مراسم که به صورت زنده از شبکه افق پخش شد، گفت: جشنواره عمار فرصتی بی بدیل برای کشف استعدادها در سراسر کشور است. چرا که فیلم های این جشنواره هر روز در سراسر کشور از شهرها و روستاها پخش می شود و  جوانان را به حضور در عرصه تولید اثر ترغیب می کند. 

 

 

وی ادامه داد:  همه جشنواره های مربوط به فیلم های مستند و بلند کشور ارزشمند هستند اما در سال های گذشته فیلم هایی در عمار ساخته و دیده شد که موجبات تغییرات در قوانین کشور را فراهم آورد. 

 


طالب زاده همچنین افزود: آثاری که برای حضور در جشنواره عمار ساخته می شوند به طور کلی به موضوعات حساس و و بحث برانگیز اجتماعی و سیاسی می پردازند؛ موضوعاتی که پرداختن به آن ها نیازمند جسارت است. 

 


دبیر جشنواره عمار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روند شکل گیری این جشنواره گفت: جشنواره عمار به خاطر دغدغه انقلاب اسلامی شکل گرفت و خلایی که در این عرصه وجود داشت. از سوی دیگر این جشنواره وسیله ای برای پالایش انقلاب و نمایش فرازها و فرودهای کشور است. 

 


وی تاکید کرد: جشنواره عمار پس از یک دهه تجربه بیش از گذشته در مسیر ارتقای کمی و کیفی است. 

 


این مستندساز همچنین از شبکه های رسانه ای فعال در استان ها خواست برای طرح مشکلات شهرها و روستاها پا به میدان بگذارند و منتظر رسانه های مرکزی نمانند. 

 


گفتنی است در یازدهمین دوره جشنواره فیلم عمار دو هزار و چهارصد و سی و چهار اثر به دبیرخانه رسیده که از این میان نود و یک اثر مرتبط با سردار شهید قاسم سلیمانی است. همچنین بیش از دویست اثر به موضوع کرونا و مدافعان سلامت اختصاص دارد. ملت قهرمان عنوان بخش دیگر یازدهمین دوره جشنواره است که در دوره های پیشین هم آثار قابل تاملی را به خود دیده است. 

 

 

لازم به ذکر است آثار پذیرفته شده در یازدهمین جشنواره عمار همه روزه در پایگاه اینترنتی عماریار به نشانی https://ammaryar.ir به صورت رایگان برای علاقه مندان پخش می شود.

کد خبر 1010317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha