آئین شب شعر بین المللی «مرد میدان» در خرمشهر برگزار شد

به مناسبت نخستین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی آئین شب شعر بین المللی «مرد میدان» با حضور و شعرخوانی ۱۸ شاعر برتر داخلی و برخی کشورهای خارجی در مجموعه فرهنگی هنری موزه دفاع مقدس خرمشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی کشور و خوزستان و با مشارکت معاونت فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند، شامگاه (پنجشنبه ۱۱ دی) آئین شب شعر بین المللی «مرد میدان» در راستای برنامه (دیدار ما) و با محوریت نخستین سالگرد شهادت سردار دل ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش برگزار شد.

 

این مراسم با حضور مدیرکل مرکز آفرینش های ادبی و معاون هنری حوزه هنری انقلاب اسلامی کشور، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگردی و مدیر توسعه فرهنگی هنری سازمان منطقه آزاد اروند، امام جمعه و فرماندار ویژه خرمشهر و جمعی از رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس و تنی چند از شهروندان آبادان و خرمشهر در مجموعه فرهنگی هنری موزه دفاع مقدس خرمشهر به صورت زنده برگزار شد.

 

۱۸ شاعر برتر از کشورهای ایران، افغانستان، پاکستان، عراق، سوریه، لبنان و یمن در این آئین به شعرخوانی با محوریت شهید سلیمانی و‌ شهدای مقاومت در راستای گسترش و تعمیق فرهنگ ایثار، شهادت، معرفی این شهید والامقام به عنوان اسوه ایثار، مقاومت، اخلاص و عمل در نسل نوجوان و جوانان و ادای دین به سیدالشهداء مقاومت برای مخاطبان و‌ مدعوین پرداختند.

 

همچنین با توجه به وضعیت حاکم ناشی از بیماری کووید ۱۹ که شرایط حضور شاعران دیگر از سایر کشورها وجود نداشت در آئین شب شعر بین المللی «مرد میدان»، شاعرانی از کشورهای لبنان، فلسطین و سوریه سروده های خود در وصف سیدالشهداء مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را به صورت ویدئو کنفرانس و آنلاین سرودند.

 

کد خبر 1010328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha