سردار سلیمانی مصداق آیه "اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم" بود

حجت الاسلام با بیان اینکه دلسوزی حاج قاسم سلیمانی برای مردم، از جنس دلسوزی و محبت پدرانه بود، گفت: سردار سلیمانی مصداق آیه " اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم " بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام علی شیرازی در استودیو گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به اینکه سردار سلیمانی مصداق آیه " اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم " بود، گفت: سردار سلیمانی در میدان نبرد با دشمن، بسیار شدید و در رفتار با دوستان بسیار دوستانه و صمیمانه بود و اصلا خود را نمی‌دید و همواره توجه و نگاهش به دیگران بود. محال بود کسی به سردار سلیمانی توهین کند و سردار بخاطر شخص خودش با آن فرد برخورد کند.

 

نماینده، ولی فقیه در قرارگاه ثارالله ادامه داد: کسی که خودی نبیند برای خودش عصبانی نخواهد شد و سردار سلیمانی چنین شخصیتی داشت، او همواره پیرو مکتب امام (ره) بود و همواره در تلاش بود که خدا را مدنظر قرار دهد.

 

حجت الاسلام شیرازی گفت: هیچ وقت خصلت‌های الهی در درون سردار سلیمانی کم رنگ نشد و سردار سلیمانی از ایام جنگ تحمیلی ۸ ساله تا پایان حیات خود، تنها در مسیر کمال تغییر کرد.

 

وی گفت: دلسوزی حاج قاسم سلیمانی برای مردم، از جنس دلسوزی و محبت پدرانه بود، حاج قاسم و نیرو‌های تربیت یافته او حاضر بودند جان خود را برای هم نوعانشان بدهند. حاج قاسم سلیمانی در عملیات‌های نظامی حاضر بود به آب و آتش بزند و کشته شود، اما حتی فرمانده‌ی زیر دست او زنده بماند، آنقدر به سربازان و زیردستان خود عشق می‌ورزید که از شدت این عشق، اشک می‌ریخت و می‌گفت شما‌ها حاج قاسم را حاج قاسم کردید به خاطر این عظمت است که حاج قاسم روح خود را در اختیار فرزندان شهدا قرار داده بود و برای فرزندان شهدا بیش از فرزند خود دلسوزی می‌کرد.

 

حجت الاسلام شیرازی گفت: حاج قاسم سلیمانی هم جاذبه داشت و هم دافعه، او همواره سعی داشت همگان را جذب ولایت کند و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نبود حتی در هواپیما هم یکی از دغدغه‌های او این بود که یک جوانی را به ولایت دعوت کند.

 

وی با بیان اینکه خط قرمز حاج قاسم، ولایت فقیه بود، افزود: روزی فردی در جلسه‌ای به حاج قاسم گفت در جایی فردی به ولایت فقیه توهین کرد، حاج قاسم پرسید که شما چه کردید؟ آن فرد پاسخ داد هیچ، حاج قاسم گفت؛ ​ اگر من جای شما بودم لیوان برداشته و به سمت فرد توهین کننده پرتاب می‌کردم، زیرا ولایت فقیه خط قرمز من است.

 

نماینده، ولی فقیه در قرارگاه ثارالله گفت: او معتقد بود حیات اسلام به حیات ولایت و نظام جمهوری اسلامی بستگی دارد پس باید همه توان خود را برای دفاع از ولایت و نظام بکار برد.

 

نماینده، ولی فقیه در قرارگاه ثارالله گفت: حاج قاسم سلیمانی زندگی خود را مطابق با دین بنا کرده بود و به همه زوایا توجه داشت.

 

وی ادامه داد: مردم از چیزی ناراحت می‌شوند که با دینشان در تضاد باشد اگر ببینند فرزند من که یک روحانی هستم رفتار و عملش با دین و اسلام تطابق ندارد ناراحت می‌شوند، امروز خیلی‌ها نمی‌دانند سردار سلیمانی فرزند پسر هم دارد، اما امروز بدانند یکی از فرزندان سردار سلیمانی در پلیس +۱۰ مشغول است و دیگری شیرینی پزی دارد.

 

حجت الاسلام شیرازی گفت:​ روزی سردار سلیمانی در صحبت خصوصی به من گفت؛ ​ وقتی به خرید مراسم ازدواج پسرم رفته بودم دیدم که پول ندارم او حتی از من هم قرض نگرفت و گفت؛ در زندگی هرگز از کسی قرض نکرده ام اینجاست که باید بدانیم مردم چرا عاشق رهبری و سردار سلیمانی هستند، چون ایشان مانند مردم زندگی می‌کنند.

 

 

کد خبر 1010350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha