حاج قاسم افسانه‌ای بر پایه واقعیت است/سردار ذوب در ولایت و مقام معظم رهبری بود

صفار هرندی گفت: حاج قاسم سلیمانی در اذهان عمومی تبدیل به اسطوره و افسانه شده است به این علت تشبه به او برای مردم اعتبار بخشی می‌کند، حاج قاسم افسانه‌ای بر پایه واقعیت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: اینکه پس از شهادت سردار سلیمانی از مردم بسیار شنیده می‌شد که (منم قاسم سلیمانی ام) بیانگر آن است که مردم هم می‌خواهند مانند او باشند گویی نام وی به مردم اعتبار می‌بخشد و مردم با او بزرگ می‌شوند.

 

وی ادامه داد: شاید اگر کسی بگوید من مانند امام خمینی (ره) یا امام خامنه‌ای هستم دور از دسترس باشد، ولی حاج قاسم سلیمانی بودن به علت آن که میان مردم بود به مانند او بودن در دسترس‌تر به نظر می‌رسد.

 

صفار هرندی گفت: حاج قاسم سلیمانی در اذهان عمومی تبدیل به اسطوره و افسانه شده است به این علت تشبه به او برای مردم اعتبار بخشی می‌کند، حاج قاسم افسانه‌ای بر پایه واقعیت است.

 

صفار هرندی گفت:​ روایت داریم کسی که خود را برای خدا هزینه کند خداوند هم برای او هزینه خواهد کرد، ما فرمانده شجاع و مخلص و دارای اخلاق پسندیده کم نداشته ایم، اما هنر حاج قاسم اینجاست که مجموع فضلیت‌هایی که در درون همگان وجود دارد در درون خود جمع کرده بود.

 

وی ادامه داد: به نقل از حضرت امام خمینی (ره)، سردار سلیمانی، جوانکی بود بر آمده از روستا، اما شجاع و نترس، وی به آن چه روبرویش بود راضی نمی‌شد و به دنبال ورای موجودیت و حال حاضر خود بود این خصلت‌هایی است که اگر جوانان امروز جامعه هم داشته باشند می‌توان متصور شد که در آینده حاج قاسم‌های بسیاری داشته باشیم.

 

صفارهرندی ادامه داد: وقتی آدم‌ها بزرگ می‌شوند دغدغه هایشان هم بزرگ می‌شود، حاج قاسم سلیمانی به درجه و رتبه‌ای از آرامش درونی رسیده بود که گسترش حوزه دید او سبب شده بود تا درگیر مسائل پیش دستی نشود.

 

وی گفت: او بی تفاوت نبود وی دارای چارچوب و ضوابط خاص خودش بود، یکی از چارچوب‌های او این بود که اگر کسی از مسیر ولایت خارج شود باید نگران آینده خود شود.

 

صفارهرندی گفت:​ با اینکه منابع ارزی بسیاری برای ماموریت‌های گوناگون در اختیار سردار سلیمانی بود، اما گاهی او در مخارج زندگی خود کم می‌آورد و گاهی از دوستان خود قرض می‌گرفت.

 

وی ادامه داد: بزرگان ما الان چنان هستند که وقتی از دنیا می‌روند چیزی در بساطشان نبوده است برای مثال آیت الله بروجردی که مرجع تقلید بودند وقتی از دنیا رفت ۵۰۰ هزار تومان بدهی داشت حتی مراقبت‌های مالی مقام معظم رهبری چنان است که وقتی متوجه شد یکی از اعضاء خانواده شان از میوه درختان مثمری که در اطراف بیت کاشته اند، استفاده کرده است، از فرد پرسیدند که میوه‌های این درختان چقدر می‌ارزد، پس از محاسبه کارشناس آن فرد، ​ پول میوه‌ها را محاسبه و به بیت المال پرداخت کرد چرا که آب پای درختان از هزینه بیت المال است.

 

صفارهرندی گفت:​ سردار سلیمانی هم که ذوب در ولایت و مقام معظم رهبری بود زندگی خود را با ایشان تطبیق داده بود حتی غربی‌ها و معاندین هم در این باره حرفی برای گفتن ندارند که بگویند سلیمانی چنین و چنان بود، متاسفانه حرکت ولنگار برخی، سبب می‌شود که دهان غربی‌ها و معاندین باز شود و آن جاست که دروغ و راست را مخلوط می‌کنند و تحویل مردم می‌دهند.

 

 

کد خبر 1010352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha