حرکت امامین انقلاب و سردار شهید سلیمانی زمینه‌سازی ظهور را تداعی می‌کند

رئیس پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی گفت: حرکت امامین انقلاب و سردار شهید سلیمانی بهترین زمینه‌سازی ظهور را تداعی می‌کند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، «حجت‌الاسلام والمسلمین الهی نژاد» شامگاه پنج‌شنبه ۱۱ دی در نشست «هم اندیشی علمی مقاومتِ امت محور» که به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: حرکت و فعالیت شهید سلیمانی یک حرکت معمولی و عادی نبود بلکه در طراز اندیشه بالنده ظهور پیدا کرده است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند ملت ایران نشان داد از خط مجاهدت شجاعانه دفاع می‌کند و به نمادهای مقاومت عشق می‌ورزد؛ وقتی حرکت حاج قاسم و ابومهدی را به عنوان یک مکتب نگاه کنیم با این نگاه مکتب شهید سلیمانی اوج پذیر می‌شود ونیاز به کارهای علمی و فرهنگی دارد که در جامعه تبین و اجرایی شود.

رئیس پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی با بیان اینکه مکتب شهید سلیمانی شاخصه‌های مهمی دارد، عنوان کرد: از جمله شاخصه‌های مکتب سلیمانی ولایتمداری، استکبارستیزی، ایثارگری، دینمداری، شجاعت، اخلاص، ایمان، اخلاق، حمایت از مظلومان، انتظار و مقاومت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین الهی‌نژاد ادامه داد: مکتب شهید سلیمانی با این شاخصه‌های الگوگرفته از امامین انقلاب است، زیرا شهید سلیمانی خود را سرباز ولایت می‌داند.

وی با بیان اینکه مقوله مقاومت تاثیرگذار در زندگی فردی و اجتماعی بشر است، اظهار کرد: در قرآن به صورت فراگیر درباره مقاومت صحبت شده است، به عنوان مثال می‌فرماید مومنان اهل مقاومت و استقامت هستند؛ در قرآن بر مقاومت و ایستادگی بسیار تاکید شده است که دارای دو عامل اساسی است؛ در مقاومت تقابل بین حق و باطل صورت می‌گیرد و با شاخصه‌های صبر تداوم پیدا می‌کند.

رئیس پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی با بیان اینکه انتظار انواع زیاد قلبی، قولی، عملی، مثبت و منفی دارد، ابراز کرد: انتظار واقعی انتظار مثبت، عملی و همراه با مقاومت و صبر است، پیامبر(ص) فرمودند انتظار فرج همراه با صبر و عبادت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین الهی‌نژاد با بیان اینکه انتظار واقعی حرکت‌آفرین، جنبش‌خیز، سازنده و عملی است، گفت: انتظار واقعی رسانه‌ها را به سوی آمادگی فردی و اجتماعی پیش می‌برد و مبارزه با ظلم و ستم را به انسان آموزش می دهد، همان حرکت امامین انقلاب و سردار سلیمانی است که برای تشکیل حکومت تلاش کردند و منتظر ظهور بودند.

وی با بیان اینکه حرکت امامین انقلاب و سردار شهید سلیمانی بهترین زمینه‌سازی ظهور را تداعی می‌کند، خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی شاخصه مقاومت همراه با انتظار است، امید که انتظار امت اسلامی همراه با مقاومت به طلوع خورشید ولایت عظمی منتهی شود.

 

کد خبر 1010393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha