شهید سلیمانی مهمترین مانع توطئه‌های آمریکا در منطقه بود

استاد دانشگاه باتنه الجزایر گفت: شهید سلیمانی مهمترین مانع پروژه داعش و جدایی کردستان در عراق و سایر توطئه‌های آمریکا در منطقه بود از این منظر شهید سلیمانی به همه قضایای جهان اسلام اهتمام داشت.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، «نورالدین ابولحیه» استاد دانشگاه باتنه الجزایر شامگاه پنج‌شنبه ۱۱ دی در نشست «هم اندیشی علمی مقاومتِ امت محور» که به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: خوب مباحث مربوط به سالگرد شهید سلیمانی هر سال تکرار شود.

وی افزود: شخصیت شهید سلیمانی چند بعدی است که بر دو بعد آن اشاره می‌کنم، شهید سلیمانی یک انسان مسلمان جامع را نمایندگی می‌کند او به عنوان یک مسلمان طراز دارای زهد، اخلاق، رابطه نیک با خانواده و دیگران بود.

استاد دانشگاه باتنه الجزایر ادامه داد: جمهوری اسلامی می‌تواند این شخصیت طراز انقلابی را به عنوان الگو به دیگران معرفی کند که مردم دنیا با ویژگی‌های دیگر رهبران مقاومت هم آشنا شوند.

نورالدین ابولحیه با اشاره به دومین ویژگی شهید سلیمانی، عنوان کرد: او توانست در برابر تمام توطئه‌های تفرقه‌انگیر پروژه مقاومت را پیش ببرد؛ چون او به تمام قضایا و مسائل جهان اسلام اهتمام داشت نقش او محدود به ایران نشد در هر کجای جهان لازم بود حاضر می‌شد.

وی با بیان یانکه شهید سلیمانی با سپاه خود حامی فلسطین بود و زیرساخت‌های مقاومت را در گروه‌های فلسطینی به نحو احسن پی‌ریزی کرد؛ گفت: او همانگونه که شیعیان را مخاطب قرار می‌داد اهل سنت را بر اساس برادری و اخوت اسلامی مخاطب قرار می‌داد.

 استاد دانشگاه باتنه الجزایر ادامه داد: شهید سلیمانی مهمترین مانع پروژه داعش و جدایی کردستان در عراق و سایر توطئه‌های آمریکا در منطقه بود از این منظر شهید سلیمانی به همه قضایای جهان اسلام اهتمام داشت و هر جا لازم بود به صورت فعال حضور داشت.

نورالدین ابولحیه افزود: وقتی از یک شخصیت طراز اسلامی سخن می‌گوییم چه کسی بهتر از شهید سلیمانی که می‌توان به اقتدار، اخلاق و ایمان او را یاد کرد و این مساله‌ای است که دشمنان هم به آن اعتراف داشتند.

کد خبر 1010406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha