شهید سلیمانی و سربازان او با انفاق نفس مانع هلاکت امت اسلامی شدند

دانشیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: آنچه شهید سلیمانی و گروه همراه ایشان برای امت اسلامی انجام دادند انفاق نفس بود که از هلاکت خود و جامعه امت اسلامی جلوگیری کردند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، «شریف لک‌زایی» شامگاه پنج‌شنبه ۱۱ دی در نشست «هم اندیشی علمی مقاومتِ امت محور» که به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید انفاق کنید اما خودتان را با دست خود به هلاکت نیندازید.

وی افزود: تامل قرآنی در فعالیت‌های سردار سلیمانی و شهدای مقاومت نشان می‌دهد که آنها به این آیه قرآن کریم عمل کردند.

دانشیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به دیدگاه برخی محققان درباره انفاق، عنوان کرد: انفاق نفس کامل‌ترین و برترین نوع انفاق در بین همه انفاق‌ها است، در صورتی که شرف و کیان جامعه اسلامی در خطر باشد باید مسلمانان همه با انفاق نفس بر حفظ آن تلاش کنند.

شریف لک‌زایی ادامه داد: آنچه شهید سلیمانی و گروه همراه ایشان برای امت اسلامی انجام دادند انفاق نفس بود که از هلاکت خود و جامعه امت اسلامی جلوگیری کردند و این روح مقاومت است که در کلام صدر جاری شده است.

وی با بیان اینکه ما نمی‌توانیم دیگران را در مقابل ظلم دشمنان دعوت به صبر و تحمل کنیم، عنوان کرد: جهاد و مقاومت در برابر ظلم دشمنان بر تعطیل جهاد ترجیح دارد و انفاق نفس اینجا ارزش پیدا می‌کند.

 دانشیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان اینکه انفاق در راه خدا مانع به هلاکت انداختن نفس است، اظهار کرد: اگر جهاد را رها کنیم به ظالمان اجازه تسلط دادیم و به هلاکت می‌افتیم اما اگر جهاد کنیم خداوند ما را یاری می‌دهد.

شریف لک‌زایی با بیان اینکه خداوند احسان کنندگان را دوست دارد، ابراز کرد: دوری از هلاکت همان جهاد دلیرانه و به استقبال مرگ رفتن است؛ دفاع از امت و خویشتن نوعی احسان بزرگ محسوب می‌شود. دفاع از مسلمانان جوهره احسان و جوهره رد تهاجم و انفاق در راه خدا است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بدون جهاد و مقاومت امکان تاسیس جامعه اسلامی و دینی از ما سلب می شود؛ ما با این نگاه تمدنی می‌توانیم به ابعاد مقاومت بپردازیم.

 

کد خبر 1010420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha