ولایتمداری و مدیریت میدانی از ویژگی‌های شهید سردار سلیمانی بود

خسروی با بیان اینکه مدیریت شهید سردار سلیمانی، مدیریت میدانی و همراه با تدبیر بود، گفت: مسئولان برای شناخت و درک حقیقی از مشکلات مردم باید مدیریت میدانی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسین خسروی» در نشست مجازی نقش شهید سلیمانی در هم‌افزایی جبهه مقاومت که با حضور فعالان فضای مجازی خراسان‌جنوبی برگزار شد، اظهار کرد: شهید سلیمانی عاشق اهل بیت علیه السلام به ویژه حضرت زهرا سلام الله علیها بود و بعد از اینکه به لحاظ کاری به تهران منتقل می شود، منزل کرمان خود را در اختیار جلسات روضه بانوی دو عالم قرار می دهد.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان ۱۰ ویژگی خاص و برجسته شهید سلیمانی، گفت: برای سردار دلها به معنای حقیقی غرور و تکبر هیچ معنایی نداشت و این نکته را همه همرزمان و حتی بسیاری از کسانی که در جبهه سوریه با ایشان ارتباط داشتند، مطرح کرده‌اند.

 

وی با تأکید بر اینکه رعایت حق الناس یکی از ویژگی های برجسته شهید سلیمانی است، ادامه داد: براساس روایات مرصاد پلى است بر روی صراط که بنده ای که حقّ بنده ای دیگر بر گردن اوست، از آن گذر نمی کند.

 

خسروی افزود: حاج قاسم سلیمانی برای صاحب منزلی که ایشان در خلال عملیات آزادسازی البوکمال، از آن منزل به عنوان مقر استفاده می کرد، نامه نوشت و ضمن معرفی خود، بابت استفاده از منزل به عنوان مقر، از صاحب آن عذرخواهی کرده و ضمن نوشتن شماره تلفن منزل شخصی شان در انتهای نامه، برای جبران هر گونه خسارت احتمالی و یا هر گونه درخواست دیگری از طرف صاحب منزل، ابراز آمادگی کامل کرده است.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: روزی یکی از همرزمان نزدیک شهید بزرگوار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی می‌گفت در یکی از سفر‌های سردار سلیمانی در بحران داعش در عراق که در فصل زمستان صورت گرفته بود، حاج قاسم در شرایطی از عراق تماس گرفت که صدای تیراندازی‌ها به وضوح به گوش می‌رسید و ایشان در این تماس اظهار داشت که شنیده ام تهران برف سنگینی آمده است. گفتم بله همین طور است. گفت: با این برف آهو‌هایی که در کوه نزدیک پادگان مقر سپاه وجود دارد حتما برای پیدا کردن غذا پایین می‌آیند. همین امروز به اندازه کافی علوفه تهیه کن و در چند جا قرار بده که آن‌ها از گرسنگی تلف نشوند. با کمال تعجب بعدازظهر مجددا زنگ زد و گفت: چه کردی؟! گفتم دستور فرمانده عملی شد و آهو‌ها دعاگو هستند. من از ایشان سوال کردم در این شرایط سخت که با داعش درگیر هستید چگونه به فکر آهو‌های نزدیک مقر هستید؟ وی پاسخ داد: من به شدت به دعای خیر آن‌ها اعتقاد دارم.

 

وی در ادامه ولایتمداری را از دیگر ویژگی های شهید سلیمانی برشمرد و عنوان کرد: این شهید بزرگوار در وصیت نامه خود قسم خورد که از مهمترین شئون عاقبت به خیری اعتقاد قلبی به رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

 

خسروی تأکید کرد: شهید سردار سلیمانی در کنار ولایت‌مداری در طول زندگی خود ولایت‌افزایی داشت به این معنا که به دوستداران ولایت در دنیا می‌افزود.

 

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با اشاره به ۴۰ سال تلاش حاج قاسم سلیمانی افزود: در سال ۸۸ نیز اگر این ولایتمداری در بین برخی از خواص وجود می‌داشت، فتنه هشت ماه طول نمی‌کشید تا خسارت‌های عدیده بر کشور وارد کند.

 

وی همچنین شهید سردار سلیمانی را یک مجاهد شجاع و با تدبیر خستگی ناپذیر دانست و بیان‌ کرد: خداوند نیز با شهادت و آن تشییع جنازه میلیونی بی سابقه از سوی مردم پاداش این مجاهدت‌های بی وقفه و مخلصانه سردار شهید سلیمانی را داد.

 

خسروی ادامه داد: سردار سلیمانی بسیار از خدا ترس داشت بر اساس روایات هر کس از خداوند بترسد به اذن الهی همه از او خواهند ترسید.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهید سلیمانی برای جمهوری اسلامی کم هزینه ولی بسیار پرثمر و پرتلاش بود که چنین مدیرانی موجب پیشرفت و آبادانی کشور می‌شوند، گفت: شهید سلیمانی هیچگاه برای سفرهای کاری خارج از کشور حق مأموریت نمی‌گرفت چون باور داشت دنیا زندان مومن است.

 

وی با تأکید بر اینکه مدیریت شهید سلیمانی، مدیریت میدانی و همراه با تدبیر بود، تصریح کرد: مسئولان برای شناخت و درک حقیقی از مشکلات مردم باید مدیریت میدانی داشته باشند.

 

خسروی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی هیچگاه در دفتر کاری خود نمی‌نشست تا از پشت میز مدیریت کرده و امور را پیگیری کند، افزود: این شهید بزرگوار در عرصه مدیریت هیچگاه منفعل نبود.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در پایان بیان کرد: ما موظف هستیم که مکتب شهید سلیمانی را با این خصلت‌های اسلامی و انسانی به جهانیان معرفی کنیم چرا که ایشان تنها برای کشور ما و حتی مسلمانان نیست.


 

کد خبر 1010423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha