بهترین راه خنثی سازی تحریم ها تکیه بر توان داخلی، همدلی و وحدت است

حجت الاسلام ابراهیمی پور بهترین راه خنثی سازی تحریم ها را تکیه بر توان داخلی، همدلی و وحدت دانست و گفت: با خنثی سازی تحریم ها دست دشمن خالی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حجت الاسلام علی ابراهیمی پور» ظهر امروز (جمعه 12 دی) در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه آبادان، با گرامیداشت نخستین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: سردار سلیمانی توطئه های دشمنان را نقش بر آب کرد و از فاطمیون، زینبیون و دیگر اقشار مردم، ارتش قوی و مقاومی را در منطقه بع وجود آورد؛ این شهید والامقام به ما درس شجاعت، صبر و ولایت پذیری داد.

 

امام جمعه آبادان یکی دیگر از آموزه های شهید سلیمانی را گوش به فرمان ولی فقیه بودن دانست و افزود: این شهید آسمانی زمینه ساز اتحاد و شکل گیری ارتش بین المللی اسلام توسط خود مردم در کشورهای آسیب دیده از داعش و دشمنان اسلام شد تا به بهترین شکل در مقابل دشمنان ایستادگی کنند.

 

وی شهید حاج قاسم سلیمانی را عامل اصلی سرنگونی دولت خودخوانده داعش در عراق و سوریه خواند و تصریح کرد: آمریکا با پرورش داعش و اشغال این کشورها به دنبال مرزهای ایران بود که با رشادت های سردار رشید اسلام و همرزمانش با شکست مواجه شد.

 

حجت الاسلام ابراهیمی پور با اشاره به سالروز واقعه کشف حجاب توسط رضا خان ابراز کرد: رضاخان در آن ایام ماموریت داشت تا حجاب را از بین ببرد، با سخت افزاری امروزه دشمن از طریق جنگ نرم‌ و شبهه افکنی در مبانی و اصول اساسی خانواده و نظام به دنبال ایجاد هجمه های فرهنگی است.

 

وی حجاب را پرچم بانوان مسلمان برشمرد و و خطاب به بانوان ایرانی تاکید کرد: برای حفظ اخلاق در جامعه بانوان باید با حجاب خود و آقایان باید با حجاب چشم خود وارد عمل شوند.

 

امام جمعه آبادان حفظ و اشاعه فرهنگ حجاب را یکی از راه های مهم مقابله با جنگ نرم دشمن دانست و خاطر نشان کرد: امروز که از هر سو با شبیخون فرهنگی دشمنان روبه‌رو هستیم، بهترین راهکار با این دشمنی بیگانگان، حفظ حجاب به تمام معنا برای درهم شکستن توطئه آنان است.

 

وی به مسئله مذاکره با آمریکا اشاره کرد و ادامه داد: آمریکا در مذاکرات به دنبال تخلیه جبهه های مقاومت در یمن، لبنان و سوریه از سربازان ایرانی است و پس از آن می خواهد به انرژی هسته ای و تسلت بر ساخت موشک های ایرانی دست یابد.

 

حجت الاسلام ابراهیمی پور با بیان اینکه مقام معظم رهبری سال هاست که می فرمایند نه جنگ می شود و نه مذاکره می کنیم و آمریکایی ها هم جرات جنگیدن با ایران را ندارند گفت: ابزارهای مختلف دشمن از جمله جاسوس پروری، جنگ نرم، جنگ اراده ها، مداخلات ارزی و تحریم ها است، لذا همه افرادی که در این راستا با دشمن همکاری می کنند تا به اهدافشان برسند جاسوس و دشمن مردم ایران هستند.

 

وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانات گوهربارشان ‌فرمودند خنثی کردن تحریم‌ها مسیری برای رفع آنها و مقابله با این حربه غیرانسانی است بنابراین خنثی کردن تحریم‌ها به معنای نگاه به داخل و تقویت اقتصاد مقاومتی است که به رشد اقتصاد کشور منجر می‌شود.

 

امام جمعه آبادان با اشاره به اینکه ما یک بار مسیر رفع تحریم را امتحان و چند سال مذاکره کردیم اما به نتیجه‌ای نرسید اضافه کرد: امروز باید از ظرفیت‌ها و توانایی‌های داخلی با اراده و همت برای بی ‌اثر کردن تحریم‌ها استفاده شود؛ فشار بر تحریم دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران موضوع جدیدی نیست، لذا مسئولان برای خنثی‌سازی این فشارها، باید بر توان و ظرفیت داخلی تکیه و تاکید کنند.

 

وی تنها راه خنثی سازی تحریم های ظالمانه را تکیه بر توان داخلی، همدلی و وحدت دانست و بیان کرد: با خنثی سازی تحریم ها دست دشمن خالی می شود و عمود خیمه آنان به زمین می افتد که این باید به مطالبه عمومی تبدیل شود؛ آمریکا در غرب آسیا به شدت شکست خورده و ما به خوبی نشانه هایش را در منطقه مشاهده می کنیم.

 

حجت الاسلام ابراهیمی پور اذعان کرد: مسئولان علاج واقعه را باید پیش از وقوع انجام دهند و با آسیب شناسی و نیازسنجی به مشکلات مردم و مطالبات آنان توجه بیشتری داشته باشند؛ با خنثی‌سازی و رفع تحریم از داخل کشور، زمین بازی عوض می شود و دست دشمن خالی خواهد شد، لذا مسئولان باید در این راستا اقدامات موثری انجام دهند.

 

وی با قدردانی از تلاش های جهادی رئیس قوه قضائیه در خصوص تهیه و اجرای سند تحول قضائی یاد آور شد: این مسئله دغدغه مقام معظم رهبری است، با این سند حقوق عامه مردم احیا می شود و عدالت را بیشتر حس خواهند کرد و امید در جامعه افزایش می یابد.

 

کد خبر 1010470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha