سردار سلیمانی مردی از تبار مهر و محبت

سردار حاج قاسم سلیمانی با ویژگی های فردی و برگرفته از معرفت، مردمی از تبار مهر و محبت در کشور و عرصه بین الملل بود که یکسال پیش آسمانی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، قاسم سلیمانی، پسری که در خانواده ای در خانواده ای شش نفره در روستاهای استان کرمان متولد شد و از سن 12 سالگی وارد صحنه کار شد و با تشکیل سپاه پاسداران جذب این سازمان شد و در دوران دفاع مقدس و پیش از آن نقش فرماندهی در سپاه پاسداران را داشت.

 

در دوران دفاع مقدس در عملیات های مهم حاضر و نقش آفرینی کرد و چندین بار نیز مجروح شد و پس از این هشت سال نیز در تامین امنیت منطقه شرق کشور و مبارزه با توزیع مواد مخدر فعالیت داشت تا اینکه به فرماندهی سپاه قدس منصوب شد.

 

حاج قاسم اهل دنیاطلبی و آب، نان و نام نبود و فقط قلبش برای مردم مظلوم و آزادی خواه می طلبید که ویژگی های منحصر به فرد او همواره نقش مهمی در مدیریت حوادث طبیعی و نظامی داشت و همین موضوع موجب جلب دنبال رو ها می شد.

 

13 دیماه سال 1398 در صبحگاهان، به دستور ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا مورد ترور قرار گرفت و همراه مهندس یکی از فرماندهان عراقی و همراهانی دیگر به شهادت رسید.

 

خبرشهادتش در دنیا پیچید و دشمن و دوست همه او را می شناختند و سکوتی همه جا را فراگرفت که ملت های مظلوم دنیا و مردم ایران خواهان انتقام سخت شدند تا دشمن را در این خصوص ناکام بگذارند.

 

تشیع جنازه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، حرکتی که مردم برای حفظ منافع ملی و یکپارچگی در برابر دشمنان را نشان دادند، مایه ترس دشمنان بود و این مراسم بسیاری باشکوه و تاریخی بود تا اینکه همه از او و شخصیت خاص دلسوزیش گفتند.

 

*حاج قاسم وسط میدان عمل بود

 

یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس با اشاره به ویژگی های فرماندهی و شخصی حاج قاسم سلیمانی گفت: ایشان همیشه وسصط میدان و پیشرو بوده و همین موضوع موجب حضور بقیه به دنبال او می شد.

 

«مصطفی سجاد» ادامه داد: هیچ گاه از عقب جبهه ها فرماندهی نمی کرد بلکه وسط میدان بود و کارها را در کنار نیروها هدایت و مدیریت می کرد.

 

وی با اشاره به صداقت و اخلاص در عمل او یادآورشد: چنین ویژگی فرماندهان دوران دفاع مقدس و جبهه مقاومت نقش همدلی و همراهی را مشخص و متجلی می ساخت.

 

*سردار سلیمانی الگویی برای فرماندهان

 

استاد مدارس علمیه اصفهان گفت با اشاره به ویژگی های اخلاقی سردار سلیمانی گفت: این فرمانده نظامی دارای ویژگی های مهم شخصیتی و فرماندهی بود که نوع رفتارش الگویی برای سایر فرماندهان است.

 

حجت الاسلام سید «محمد صادق ابطحی» افزود: حاج قاسم سلیمانی در دوران فاع مقدس، فعالیت علیه عناصر تجزیه طلب و اشرار جنوب شرق کشور  و فرماندهی فراملی و خارج از محدودیت جغرافیایی کشور نقش خاصی داشت و الگویی برای هم رزمان و نیروهای مسلح و عموم مردم خواهد بود.

وی ولایتمداری، مدیریت ارزشی و اسلامی، معنویت، صداقت، جاذبه حداکثری، حضور میدانی در عملیات ها، اقتدار در مدیریت، عدم گرایش به جناح های سیاسی  و  عدم اعتماد به دشمن را را از ویژگی های سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بیان کرد.

 

*پیشگامی سردار سلیمانی در خدمت رسانی به مردم

 

رئیس عقیدتی و سیاسی نیروی هوایی شهید بابایی اصفهان گفت: سردار سلیمانی در خدمت رسانی به مردم کشور ایران و ملت های مظلوم دنیا پیشگام بود.

 

حجت الاسلام «احمدرضا سبحانی» افزود: این پیشگاهی در خدمت رسانی تنها در حوزه نظامی نبوده بلکه در عرصه های حوادث طبیعی مثل کمک به مردم سیل زده و زلزله زده نیز وجود داشت.

 

وی به حضور حاج قاسم در رفع اختلافات و معضلات اربیل عراق نیز گفت: در رفع این مشکل منطقه عراق ایشان ورود پیدا کرد و مردم نسبت به حضور ایشان آگاه و شرایط سخت مدیریت شد.

 

حجت اسلام سبحانی شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی را فردی فراملی، سیاسی و نظامی معرفی کرد که محبوبیت خاصی داشت و دشمنان نیز از وجود و فرماندهی او هراسان و البته به اقتدار و نوع فرماندهی او مطمن بودند.

کد خبر 1010499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha