مکتب حاج قاسم سلیمانی مسیر حق، عدالت و  انسانیت است

حیدری مکتب حاج قاسم سلیمانی را مسیر حق، عدالت، مردمی، انسانیت و بشریت دانست و گفت: راه و جریان مکتب شهید سلیمانی مانند چشمه جوشانی است که همه باید از آن استفاده کنند و این مسیر را ادامه دهند.

«محمد حیدری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با اشاره به برگزاری آئین شب شعر «مرد میدان» که با حضور و شعرخوانی 18 شاعر برتر از کشورهای ایران، افغانستان، پاکستان، عراق، سوریه، لبنان و یمن در مجموعه فرهنگی هنری موزه دفاع مقدس خرمشهر برگزار شد اظهار کرد: این آئین با مشارکت حوزه هنری انقلاب اسلامی، بنیاد حفظ آثار، معاونت فرهنگی سپاه و سازمان منطقه آزاد اروند و همچنین مدیریت عمومی شهری با حضور شاعران 6 کشور خاورمیانه که محور مقاومت را تشکیل می دهند در شهرستان خرمشهر برگزار شد.

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر افزود: برگزاری این آئین در شهرستان خرمشهر نقطه عطفی برای ما به شمار می آید تا در سال های آینده در سالروز شهادت شهید سرافراز جهان اسلام و جبهه مقاومت سپهبد حاج قاسم سلیمانی میزبان شعرای همه کشورهای جهان اسلام باشیم.

 

وی اضافه کرد: همچنین می تواند نقطه آغازی باشد برای تبادل افکار و اندیشه های فرهنگی شهید سلیمانی در وحدت جهان اسلام و هم گرایی بین احزاب، گروه ها و نهضت هایی که در جهان اسلام برای رهایی از استکبار، استبداد و ظلم تلاش می کردند.

 

حیدری تصریح کرد: شهید سلیمانی در پرتو اندیشه ناب انقلابی و اسلامی و در این چهارچوب فرهنگی توانست این کشورها و نهضت ها را به یکدیگر گره بزند و جریان مقاومت را در برابر استکبار جهانی رقم زد، از این رو ما توانستیم میزبان این کشورها در منطقه باشیم که این میزبانی می تواند یک رشته از ارتباطات فرهنگی گسترده بین مردم این منطقه و استان خوزستان با سایر بلاد اسلامی باشد.

 

حیدری عنوان کرد: اکنون ما این آمادگی را پیدا کردیم و این تجربه می تواند ره توشه ای برای آینده باشد و امیدوارم سال آینده در این محفل، مجلس و این مکان شاهد حضور کشورهای بیشتر و شعرای بانام و رزومه دار فرهنگی قوی در این شهرستان باشیم.

 

وی با بیان اینکه مکتب شهید سلیمانی صرفا به مسئله دفاع و مقابله با ظلم نمی پردازد خاطر نشان کرد: شهید سلیمانی و مکتب او راهی در پیش روی همه نسل ها گشوده که همه بایستی آبشخور این راه باشند.

 

فرماندار ویژه خرمشهر به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص مکتب شهید سلیمانی اشاره کرد و ادامه داد: راه و جریان مکتب شهید سلیمانی مانند چشمه جوشانی است که همه باید از آن استفاده کنند و این مسیر را ادامه دهند.

 

وی مکتب حاج قاسم سلیمانی را مسیر حق، عدالت، مردمی، انسانیت و بشریت دانست و ابراز کرد: همه باید خود را در این مسیر قرار دهند چراکه می توانند هم در راستای اعتلای کلمه الحق و هم در جهت دفاع از حقوق انسانی و اسلامی در همه عرصه ها از آن استفاده کنند.

 

حیدری یکی از ویژگی های مهم و اساسی سردار سلیمانی را مردم داری این شخصیت بین المللی برشمرد و اذعان کرد: معمولا چهره های نظامی و سرداران و ژنرال های نظامی ارتباط کمتری با مردم دارند اما آنچه شخصیت این شهید والامقام را از دیگر ژنرال های بزرگ دنیا متمایز می کرد مردم داری او بود.

 

وی گفت: نهضت مقاومت در جهان اسلام و تشکیل احزاب مانند فاطمیون، رضویون، حشدالشعبی، حزب الله، انصارالله و جندالله در یمن، سوریه و عراق و سایر نقاط جهان و همینطور تجهیز، تکمیل و آماده سازی آنها برای یک نبرد نابرابر با دشمنان اسلام بیانگر مردمی بودن، تواضع و فروتنی ایشان بود چراکه کمتر فرمانده جنگی وجود دارد که اینگونه با مردم محشور و قدرت بسیج کنندگی داشته باشد و در عین حال توان رزم و تاکتیک های جنگ را به مردم بیاموزد، این نیز یکی دیگر از ویژه گی های منحصر به فرد شهید سلیمانی است که توانسته کسانی را وارد میدان مبارزه کند که هیچگونه دانش و آمادگی نظامی برای یک نبرد کاملا نظامی را نداشتند.

 

فرماندار ویژه خرمشهر با بیان اینکه امروزه شخصیت منحصر به فرد شهید سلیمانی ماندگار شده است تاکید کرد: وقتی به تمام عرصه ها بنگریم و آنها را ارزیابی کنیم مشاهده خواهیم کرد که در کشور عراق اکنون قدرت اول حشد الشعبی است، در لبنان قدرت اول حزب الله، در یمن انصارالله است.

 

وی قدرت مردم پایه را قدرت اول منطقه خواند و بیان کرد: در هر جایی که نگاه کنیم مشاهده می کنیم قدرتی که حرف اول در منطقه را می زند قدرت مردم پایه است، اگر بسیج ما از ابتدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ما توانسته تاکنون در همه عرصه ها حضور پیدا کند و روز به روز قوی و قوی تر شود یکی از دلایل اصلی آن مردمی بودن است، چراکه خداوند عنایتی که به روحیه مردان مردم دار می کند نعمت بزرگی است و به کمتر کسی این نعمت را عطا می فرماید.

 

حیدری یاد آور شد: بسیج ما در کنار همه نیروهای حزب الله که در منطقه حضور دارند با آرمان انقلابی، ایدئولوژی اسلامی و با هدف فرامرزی در خدمت همه مردم و نهضت ها و جنبش هایی که هدف و تصمیم دارند تا با استکبار جهانی و رژیم صیونیستی مقابله کنند است.

 

کد خبر 1010534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha