آیت الله مصباح یزدی در عرفان و سیر و سلوک الی الله سرآمد بود

حجت الاسلام پناهی ضمن تسلیت ارتحال حضرت آیت الله مصباح یزدی، گفت: این شخصیت برجسته علاوه بر فقاهت و فلسفه، در عرفان و سیر و سلوک الی الله سرآمد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت‌الاسلام والمسلمین «صفدر پناهی»، مدیر حوزه های علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد در پیامی درگذشت علامه مصباح یزدی را تسلیت گفت.

 

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ »

«إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِي الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا يَسُدُّهَا شَيْءٌ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ»

«هرگاه عالمی بمیرد، رخنه ای جبران ناپذیر در اسلام ایجاد می شود كه تا روز قيامت هيچ چيز آن را فرو نمى ‏پوشد»

در متن این پیام آمده است: ارتحال عالم ربانی مجاهد فی‌سبیل الله و متفکر تاثیرگذار حضرت آیت الله محمدتقی مصباح یزدی را به محضر شریف حضرت بقیه الله الاعظم، مقام معظم رهبری، امت اسلامی و حوزه های علمیه تسلیت و تعزیت عرض می‌کنیم.

این عالم ربانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به درستی تشخیص داد جهت خدمت به حوزه و نظام اسلامی بیشتر در سنگر علم و پژوهش فعالیت نماید، لذا به موازات حضور در جایگاه‌های معنوی و تاثیرگذار همانند شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس خبرگان، اقدام به تاسیس موسسه‌ای آموزش عالی به نام امام خمینی (ره) کرد و با پرورش نخبگانی که کادرسازی بسیاری خوبی برای حوزه و نظام اسلامی است، منشا خدمت فراوان شد.

این شخصیت علاوه بر فقاهت و فلسفه، در عرفان و سیر و سلوک الی الله سرآمد و بسیار وارسته و ساده زیست بود.

از جمله خصوصیات این عالم ربانی روحیه انقلابی و داشتن بصیرت مثال زدنی بود.

وی همواره در کنار امامین انقلاب مثل یک سرباز کاملا مطیع و در صحنه بود و هر وقت نیاز بود همانند عمار در مقابل دشمنان آنها می‌ایستاد و مبانی کاملا استدلالی و منطقی در زدودن انحرافات تلاش می‌کرد.

در این پیام آمده است: وظیفه ما حوزویان تاسی به این بزرگان در شناخت انحرافات، مسلح شدن به سلاح علم در مبارزه با منحرفین و نهایتا داشتن روحیه انقلابی و بصیرت در حمایت از انقلاب اسلامی و رهبر عزیزمان است.

این ارتحال در آستانه شهادت سردار آسمانی حاج قاسم سلیمانی دلهای ما را شکست و همه را متاثر و متالم کرد.

کد خبر 1010535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha