رونمایی از تازه‌ترین اثر هنرمند آران و بیدگلی به یاد سردار سلیمانی

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان از رونمایی تابلو «سیر و سلوک تا شهادت» تازه ترین اثر سماع خط استاد سعید بوجار آرانی به یاد سردار قاسم سلیمانی خبر داد.

«میثم نمکی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان گفت: همزمان با نخستین سالروز شهادت سیدالشهدای مقاومت سردار قاسم سلیمانی، تابلو «سیر و سلوک تا شهادت» جدیدترین اثر هنرمند نقاش آران و بیدگلی رونمایی شد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان افزود: این اثر هنری با حضور حجت الاسلام دکتر حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و با حضور خانواده شهید شهرود مظفری نیا از همراهان شهید حاج قاسم در مجموعه فرهنگی، آموزشی کوثر قم رونمایی و صاحب اثر تجلیل شد.

 

نمکی در ادامه بیان داشت: تابلو «سیر و سلوک تا شهادت»  از سری طرح های «سماع خط» استاد «سعید بوجار آرانی» است که به ابعاد ۷۰ در ۱۰۰ سانتی متر با تکنیک راپید روترینگ و ‌ماژیک نقاشی شده است.

 

 

وی افزود: این اثر هنری جهت بازدید علاقه مندان و دوست داران سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی، از روز شنبه ۱۳ دی ماه ۹۹ به مدت دو هفته در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان به نمایش گذاشته خواهد شد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان افزود: این تابلو نقاشی پس از تشریفات لازم از سوی اداره فرهنگ و ‌ارشاد اسلامی کاشان به خانواده شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی اهدا خواهد شد.

 

نمکی خاطر نشان کرد: این هنرمند در سال گذشته همزمان با چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تقارن آن با اربعین شهادت سردار سلیمانی هم اثری در قالب سماع خط با عنوان «آسمانی ها» در ابعاد ۳۵ در ۲۵ سانتی متر و با تکنیک روان‌ نویس رنگی روی کاغذ خلق کرده است. 

 

وی افزود: استاد سعید بوجار آرانی کارشناس مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان و از اساتید نقاشی منطقه است که تاکنون بیش از ۱۱۰ اثر هنری در سبک جدید از سری طرح های سماع خط از خود بر جای گذاشته است./

کد خبر 1010566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha