بستری ۷۵ بیمار کرونایی جدید/از مراجعه به بیمارستان ها بپرهیزید

نوروزی از بستری ۷۵ بیمار کرونا ویروس جدید در مراکز درمانی گیلان خبرداد و گفت: بیماران مشکوک به کووید ۱۹ از مراجعه به بیمارستان‌ها بپرهیزند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «مسعود نوروزی»‌ امروز(شنبه، ۱۳ دی ) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عموم مردم باید از عادی انگاری کرونا پرهیز کرده و این ویروس را جدی بگیرند، همچنین پروتکل‌های بهداشتی را بیش از پیش در فصل سرما رعایت کنند.‌



معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه بیماران مشکوک به کرونا از مراجعه به بیمارستان‌ها بپرهیزند گفت: مردم فقط در صورت تنگی نفس و علائم شدید به بیمارستان مراجعه کنند و افرادی که علائم خفیف شبیه به کرونا دارند، با سامانه ۴۰۳۰ تماس بگیرند.


نوروزی اذعان کرد: شهروندان در صورت داشتن علائمی شبیه به آنفولانزا در ابتدا به مراکز منتخب ۱۶ ساعته کووید ۱۹ در شهرستان‌ها مراجعه کنند.



معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: در این مراکز تست کرونا رایگان انجام و پاسخ آن در ۲۰ دقیقه به بیمار ارائه می شود.



وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۷۵ بیمار کرونایی شناسایی شده است  خاطرنشان ساخت: در حال حاضر ۴۶۳ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند.




کد خبر 1010579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha