دوازدهم دی ماه سالروز رحلت آیت الله شیخ مجتبی تهرانی(ره) از مشاهیر مدفون در حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع)

دوازدهم دی ماه سالروز رحلت آیت الله شیخ مجتبی تهرانی(ره) این شاگرد مبرّز مکتب فقهی، اصولی، فلسفی، اخلاقی و عرفانی امام خمینی(ره) و از مشاهیر مدفون در حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، شیخ مجتبی تهرانی در سال 1316 در خانواده ‏ای از اهل علم، معرفت و شهادت در تهران به دنیا آمد. ایشان تحصیلات مقدماتی را در تهران و مشهد به پایان رساند و تحصیلات تکمیلی حوزه را از سن 18 سالگی در شهر مقدس قم آغاز نمود و در 25 سالگی به درجه رفیع اجتهاد رسید و از سال 1347 به مدت سه سال در نجف اشرف اقامت گزید.

ایشان از سال 1351 ضمن اقامه نماز جماعت در مسجد جامع بازار تهران، سلسله جلسات اخلاق و تفسیر دائر نمود و به درخواست استاد خود حضرت امام خمینی(ره) به جمع آوری فتاوا و تنظیم صحیح ترین نسخه از رساله عملیه و مناسک حج امام خمینی(ره)پرداخت.

حاج آقا مجتبی تهرانی دروس خارج خود را از سال 1357 در منزل و سپس سال 1364 در مدرسه مروی دائر نمود و سرانجام این شاگرد مبرّز مکتب فقهی، اصولی، فلسفی، اخلاقی و عرفانی امام خمینی(ره) در دی ماه سال 1391 و در سن 75 سالگی دار فانی را وداع گفت و در داخل حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع)، قسمت مسجد بالاسر حضرت، دفن گردید.

کد خبر 1010632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha