نشست مدیر حوزه های علمیه خواهران با اعضای کمیسیون فرهنگی و فراکسیون روحانیت مجلس

مدیر حوزه های علمیه خواهران در نشستی با اعضای کمیسیون فرهنگی و فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «عبدالکریم بهجت پور» مدیر حوزه های علمیه خواهران در نشستی مشترک با اعضای کمیسیون فرهنگی و فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.

 

در این نشست که با هدف بررسی بودجه 1400 حوزه های علمیه خواهران تشکیل شده بود برخی از معاونین و مدیران مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران نیز حضور داشتند.

 

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور در این نشست به ارائه گزارشی از فعالیت های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، فناوری اطلاعات، مرکز نشر هاجر، پژوهشکده زن و خانواده و دیگر فعالیت های حوزه های علمیه خواهران در سراسر کشور پرداخت و هدف حوزه های علمیه خواهران را «مرجعیت تثبیت یافته دینی در حوزه مسائل زن و خانواده» عنوان کرد.

 

وی با بیان این که دولت و مجلس حوزه های علمیه را مرکزی آموزشی، پژوهشی به شمار نمی‌آورد و صرفا نهادی فرهنگی تلقی می کنند در حالی که این نهاد آموزشی و فرهنگی است، گفت: حوزه های علمیه خواهران با توجه به جایگاه رسمیت یافته خود در نهادهای فرهنگی و اجتماعی همچون دفتر تبلیغات اسلامی، سازمان تبلیغات، نهاد رهبری در دستگاه های فرهنگی و اجرایی و انتظامی و نظامی کشور، شورای فرهنگ عمومی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی آموزش و پرورش و ... برای دیده شدن نیاز به حمایت قانونی مجلس شورای اسلامی دارد.

 

مدیر حوزه های علمیه خواهران تصریح کرد: آمادگی داریم مسائل تخصصی حوزه زن و خانواده را به شکل رسمیت یافته در کمیسیون های مربوطه مجلس کارشناسی کنیم.

 

کد خبر 1010656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha