شهید سلیمانی مصداق واقعی ‌آیه «اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم» بودند

حجت الاسلام اخوان صباغ با اشاره به اینکه شخصیت شهید سلیمانی برگرفته از مکتب اسلام و معصومین(ع) بود، گفت: ایشان مصداق واقعی ‌آیه «اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم» بودند.

حجت الاسلام «مهدی اخوان صباغ» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به اینکه ویژگی های اخلاقی و شخصیتی سردار سلیمانی اظهار کرد: مقام معظم رهبری تعبیری در مورد شخصیت شهید سلیمانی تعبیری دارند و می فرمایند که شهید سردار سلیمانی فرزندی از مکتب اسلام و قرآن بودند. اینکه مکتب اسلام خروجیش شخصیتی همچون شهید سلیمانی می شود،یکی از بالاترین و بهترین تعابیری است که در مورد ایشان به کاربرده شده است.

 

رئیس سازمان دارالقران الکریم با اشاره به اینکه شخصیت شهید سلیمانی عصاره دین اسلام بوده است، بیان کرد: شخصیت سردار آسمانی مظهر دینداری و قداست در جامعه بوده است. ایشان به عنوان یک شهید زنده با تمام شخصیت ها و شاخصه های اخلاقی که داشت، به معنای واقعی مصداق آیه «اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم»  بود و به معنای واقعی مردمدار، دارای روحیه اخلاص، شهادت طلبی، شهامت، ازخودگذشتگی و کمک به مردم بود.

 

حجت الاسلام اخوان صباغ با اشاره به اینکه خصوصیات اخلاقی شهید سلیمانی همان مولفه های مورد تاکید در قرآن کریم بود، گفت: شخصیت شهید سلیمانی منطبق با مکتب اسلام و معارف اهل بیت(ع) و حقیقت زندگی ایشان برگرفته از سیره معصومین علیها سلام  بوده است و ایشان با هدایت و رهبری امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری توانست به مدارج عالی شخصیتی دست یابد.

 

وی اضافه کرد: یکی از رویکردها و برنامه های سازمان دارالقرآن کریم هم تطبیق شخصیت سردار آسمانی با مولفه های مورد تاکید قرآن کریم و تبیین آن به مردم است.

کد خبر 1010669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha